۰
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۶
یادداشت:

جنایتی غیر قابل پذیرش؛ جایگاه مقدس زن که حرمتش را با ترور شکستند

شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان سیستان و بلوچستان و همسرش، نزد همه جنایتی غیرقابل پذیرش است.
جنایتی غیر قابل پذیرش؛ جایگاه مقدس زن که حرمتش را با ترور شکستند
به گزارش عصرهامون به نقل از صدای بلوچ، مجید بامری خبرنگار بلوچ یادداشتی را جهت انتشار ارسال کرده است:

از قدیم الایام حمله به زنان و دختران در فرهنگ اسلامی و ایرانی و حتی بلوچی حرکتی قبیح و به دور از آداب بوده که هیچ گاه انجام نمیداده و یا در معدود مواردی که افرادی به زنان و دختران حمله میکرده اند، سایرین آنها را ملامت میکرده و به شدت طرد شده‌اند.

اما روز گذشته افرادی تروریست و مسلح در حرکتی به دور از انسانیت به خودروی سرهنگ علیرضا شهرکی مسئول آگاهی انتظامی سراوان سیستان و بلوچستان که سرنشین آن همسرش بوده، حمله‌ور شده و موجب شهادت وی و همسرش شده‌اند.


جدای از اینکه کشتن انسان ها حرکتی زشت، ناپسند و به دور از آداب انسانی و اسلامی است، در قرآن و روایات ما هم از آن به شدت نهی شده، کشتن و حتی سابق بر این حمله به زنان و دختران در فرهنگ بلوچی هم حرکتی قبیح بوده است.

انتظار است نخبگان، اندیشمندان، علما، معتمدان و بزرگان طوایف بلوچ کشور عزیزمان ایران با برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در خصوص این قبیل اقدامات تروریستی و به خصوص شهادت زنان،حمل مواد مخدر سرقت و سلاح های غیرمجاز که به معضلی بزرگ در این منطقه تبدیل شده است، از بروز چنین حوادثی جلوگیری نمایند.

ضرورت دارد علمای اهل سنت و به خصوص مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و وحشیانه، با خطابه و... از چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنند.

بیاییم با خودمان بیاندیشیم که بدعت زشت و ناپسند کشتن انسان های بیگناه و به ویژه حمله کردن به نیروهای مسلح که بانی امنیت در این استان پهناور هستند، تا کی باید ادامه داشته باشد ؟

در هر حال همه مردم استان سیستان و بلوچستان، معتمدان و به خصوص علمای شیعه و سنی باید بدانند که این اقدامات تروریستی و جنایت در این استان آن هم با لباس و اسم بلوچی،  موجب ضربه زدن و بدنام شدن این پوشش اصیل خواهد شد.

در هر حال باید بدانیم که حمله به پلیس و همسرش و شهادت آنان، شکستن حرمت امنیت و همچنین شکستن قبح حمله و کشتن بانوان در فرهنگ بلوچی است.

انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1929
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما