۰
شنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۱
یک رزمنده‌بسیجی:

رزمندگان اسلام با رشادت و ایثارگری منافقین را شکست دادند/ چلچراغ، آغاز شکست گروهک منافق در جنگ بود

یک رزمنده‌بسیجی گفت: عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین بود.
رزمندگان اسلام با رشادت و ایثارگری منافقین را شکست دادند/ چلچراغ، آغاز شکست گروهک منافق در جنگ بود
به گزارش صدای بلوچ، دفاع مقدس ملت مسلمان ایران در آخرین سال خود شاهد حوادث تلخ و شیرین بسیار زیادی بود؛ در این سال گروهک منافقین که در طول این هشت سال از طریق مختلف دشمنی خود را ثابت کردند.
عملیات چلچراغ نام نبردی است که  توسط منافقین طرح‌ریزی شد و میان رزمندگان کشورمان و منافقین در ماه‌های آخر جنگ ایران و عراق، در ۲۷ خرداد سال ۱۳۶۷ درگرفت.
 
 پس از چند روز درگیری در نهایت نیروهای سپاه پاسداران و ارتش جمهوری اسلامی ایران بر منافقین (سازمان مجاهدین خلق) پیروز شدند.
 
 
عباس بامری یکی از رزمندگان کشورمان که در این عملیات حضور داشته است، در گفتگو با خبرنگار ما به سالروز این عملیات اشاره کرد و گفت: چند روز پیش از پذیرش قطعنامه ۵۹۸ سازمان ملل و آتش بس بین جمهوری اسلامی ابران و عراق و حتی چند روز بعد، منافقین با حمایت صدام، طی چند مرحله به کشورمان حمله کردند.
 
وی با بیان اینکه منافقین که با حمایت صدام حسین بعثی، حمله و عملیات تمام عیاری با نام چلچراغ و پس از آن فروغ جاویدان را آغاز کرده بودند، تصریح کرد: قصد داشتند خود را چند روزه شهر غربی مهران و سایر شهرهای کشورمان را فتح کنند.
 
 بامری با تاکید بر اینکه همه رزمندگان اسلام از ارتش و سپاه پاسداران اعم از نیروهای کادر و بسیجی در این عملیات نقش مهم و ارزشمندی داشتند، عنوان کرد: اما با مقاومت جانانه و دلیرانه رزمندگان اسلام، توطئه منافقین و اعمال رژیم صدام در این عملیات شکست خورد.
 
این رزمنده بسیجی ادامه داد: دشمنان که نقشه‌های آنان در طول هشت سال دفاع مقدس، نقش برآب و خنثی شده بود، درصدد بودند که با شیوه‌ای جدید و با حمایت از منافقین کوردل به انقلاب اسلامی و کشور ما ضربه بزنند.
 
وی تصریح کرد: منافقین کوردل با حمایت رژیم بعثی عراق که بمباران شیمیایی مناطق مختلف مسکونی و عملیاتی ما را بر عهده گرفته بود، حمله همه جانبه‌ای را آغاز کردند که طرح آنها شکست خورد.
 
این رزمنده بسیجی بیان کرد: رژیم بعثی عراق این عملیات را انتقام قهرمانان به جهت انتقام شکست در فاو و سایر نقاط عملیاتی کشورمان، نامید و تا حدود زیادی به پیروزی منافقین مطمئن بودند.
 
بامری گفت: منافقین و دشمن بعثی با این خیال خام که ملت مسلمان و مبارز ایران که از هشت سال دفاع خسته شده، این حمله و تجاوز علیه خاک کشورمان را انجام داد.
 
 
این رزمنده بسیجی بیان کرد: ملت مسلمان ایران مثل هشت سال دفاع مقدس در این عملیات هم با ایثارگری و رشادت توانستند دشمنان بعثی عراق و منافقین را شکست دادند.
 
بامری خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت که عملیات چلچراغ، نقطه آغاز شکست‌های رسمی گروهک منافقین و عملیات منافقین هیمنه و ستون آنها را شکست.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1994
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما