یادداشت:

جنایتی غیر قابل پذیرش؛ جایگاه مقدس زن که حرمتش را با ترور شکستند

صدای بلوچ , 11 ارديبهشت 1402 ساعت 11:56

شهادت رئیس پلیس آگاهی سراوان سیستان و بلوچستان و همسرش، نزد همه جنایتی غیرقابل پذیرش است.


به گزارش عصرهامون به نقل از صدای بلوچ، مجید بامری خبرنگار بلوچ یادداشتی را جهت انتشار ارسال کرده است:

از قدیم الایام حمله به زنان و دختران در فرهنگ اسلامی و ایرانی و حتی بلوچی حرکتی قبیح و به دور از آداب بوده که هیچ گاه انجام نمیداده و یا در معدود مواردی که افرادی به زنان و دختران حمله میکرده اند، سایرین آنها را ملامت میکرده و به شدت طرد شده‌اند.

اما روز گذشته افرادی تروریست و مسلح در حرکتی به دور از انسانیت به خودروی سرهنگ علیرضا شهرکی مسئول آگاهی انتظامی سراوان سیستان و بلوچستان که سرنشین آن همسرش بوده، حمله‌ور شده و موجب شهادت وی و همسرش شده‌اند.


جدای از اینکه کشتن انسان ها حرکتی زشت، ناپسند و به دور از آداب انسانی و اسلامی است، در قرآن و روایات ما هم از آن به شدت نهی شده، کشتن و حتی سابق بر این حمله به زنان و دختران در فرهنگ بلوچی هم حرکتی قبیح بوده است.

انتظار است نخبگان، اندیشمندان، علما، معتمدان و بزرگان طوایف بلوچ کشور عزیزمان ایران با برگزاری جلسات و نشست های هم اندیشی در خصوص این قبیل اقدامات تروریستی و به خصوص شهادت زنان،حمل مواد مخدر سرقت و سلاح های غیرمجاز که به معضلی بزرگ در این منطقه تبدیل شده است، از بروز چنین حوادثی جلوگیری نمایند.

ضرورت دارد علمای اهل سنت و به خصوص مولوی عبدالحمید امام جمعه مسجد مکی زاهدان، ضمن محکوم کردن این اقدام تروریستی و وحشیانه، با خطابه و... از چنین حوادثی در آینده جلوگیری کنند.

بیاییم با خودمان بیاندیشیم که بدعت زشت و ناپسند کشتن انسان های بیگناه و به ویژه حمله کردن به نیروهای مسلح که بانی امنیت در این استان پهناور هستند، تا کی باید ادامه داشته باشد ؟

در هر حال همه مردم استان سیستان و بلوچستان، معتمدان و به خصوص علمای شیعه و سنی باید بدانند که این اقدامات تروریستی و جنایت در این استان آن هم با لباس و اسم بلوچی،  موجب ضربه زدن و بدنام شدن این پوشش اصیل خواهد شد.

در هر حال باید بدانیم که حمله به پلیس و همسرش و شهادت آنان، شکستن حرمت امنیت و همچنین شکستن قبح حمله و کشتن بانوان در فرهنگ بلوچی است.

انتهای‌خبر/ م.ب


کد مطلب: 1929

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/note/1929/جنایتی-غیر-قابل-پذیرش-جایگاه-مقدس-زن-حرمتش-ترور-شکستند

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir