۰
يکشنبه ۷ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۹:۴۴
آغاز گرما و قصه تکراری برق در منطقه دلگان؛

دهیار روستا: علی‌آباد کلانظهور نیاز به توسعه‌‌تیرکوبی دارد/ رئیس اداره برق دلگان: طرح برای اجرا به استان ارسال شده است

علی‌آباد کلانظهور شهرستان دلگان برای رفع افت ولتاژ برق نیاز به اجرای طرح توسعه‌‌تیرکوبی و افزایش ترانس دارد.
دهیار روستا: علی‌آباد کلانظهور نیاز به توسعه‌‌تیرکوبی دارد/ رئیس اداره برق دلگان: طرح برای اجرا به استان ارسال شده است
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، آغاز فصل گرما در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از اواخر اسفند ماه است و این گرما تا اواسط آذرماه ادامه دارد.
 
درست با آغاز گرما، مردم این منطقه برای سرد نگه داشتن خود مجبور به روشن کردن کولرهای گازی هستند، اما هر چه که به اوج گرما می‌رسیم، به دلیل افت ولتاژ برق و مشکلات از این قبیل، کولرهای گازی هم جوابگو نیستند.
 
علی‌آباد کلانظهور شهرستان دلگان یکی از این روستاهاست که با توجه به افزایش جمعیت و از طرفی فاصله برخی از منازل با تیرهای برق، نیاز به اجرای طرح توسعه تیرکوبی و افزایش ترانس برق دارد.
 
حمیده عبدالهی دهیار این روستا در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به معضلات برق در روستای علی‌آباد کلانظهور، بیان کرد: این روستای ۱۵۷ خانواری شهرستان دلگان در چند سال گذشته طرح توسعه تیرکوبی نداشته است‌.
 
دهیار روستای علی‌اباد کلانظهور افزود: روستای ۸۰۰ نفری علی‌آباد کلانظهور، منازل آن با دو ترانس برق تغذیه می‌شوند که از این دو ترانس یکی از آنها مربوط با روستای چاه‌خدابخش شهرستان دلگان مشترک است.
 
وی ادامه داد: با توجه به گرمای نزدیک ۵۰ درجه هوای منطقه دلگان سیستان و بلوچستان که در کشور زبانزد است، این یک و نیم ترانس جوابگوی ۱۵۷ خانوار این شهرستان نیست.
 
عبدالهی گفت: با توجه به افت ولتاژ برق و اینکه به دلیل گرمای شدید هوا، همه منازل از کولر گازی استفاده می‌کنند، قسمت غرب و جنوب روستای علی‌آباد کلانظهور شهرستان دلگان نیاز به ارتقای تیرکوبی دارد‌.
 
عبدالهی عنوان کرد: وی با بیان اینکه نزدیک ۳۰ خانه از این روستای علی‌آباد کلانظهور شهرستان دلگان بالغ بر ۱۰۰ متر با تیرهای برق فاصله دارند، گفت: با توجه به شرایط کنونی که اغلب مردم درآمدی به جزء یارانه ندارند، توان خرید ۱۰۰ متر کابل را ندارند و از طرفی هم این مقدار فاصله باعث افت ولتاژ برق می‌شود.
 
دهیار روستای علی‌اباد کلانظهور اظهار کرد: چندین بار رفع این معضل در این روستا به اداره برق دلگان مراجعه کرده‌ایم و هر بار مسئولان آن رفع آن را داده‌اند، اما متاسفانه تاکنون نسبت به رفع آن اقدام نکرده‌اند.
 
وی خاطرنشان کرد: از مسئولان این شهرستان و به ویژه فرماندار و رئیس اداره برق دلگان تقاضا داریم تا نسبت به رفع معضل اهالی روستای علی‌اباد کلانظهور اقدام کنند.
 
یوسفزهی رئیس اداره برق شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پیشنهاد طرح توسعه تیرکوبی و افزایش ترانس برای روستای علی‌آباد کلانظهور این شهرستان به مرکز استان ارسال شده است.
 
این مسئول خاطرنشان‌کرد: به محض تایید طرح توسعه تیرکوبی و همچنین پروژه افزایش ترانس علی‌آباد کلانظهور این شهرستان از استان، تیرکوبی در روستای مذکور انجام خواهد شد.
 
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1967
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما