۱
جمعه ۲۳ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۵۳

انهدام اهداف با موشک‌های طوفان در رزمایش محمد رسول الله (ص)/ انجام عملیات تخریبی لایه به لایه با بکارگیری زمین مسلح هوشمند

سخنگوی رزمایش محمد رسول الله (ص) 4، از انجام علمیات تخریبی لایه به لایه با به کارگیری زمین مسلح هوشمند در دومین روز رزمایش خبر داد.
انهدام اهداف با موشک‌های طوفان در رزمایش محمد رسول الله (ص)/ انجام عملیات تخریبی لایه به لایه با بکارگیری زمین مسلح هوشمند
به گزارش صدای بلوچ؛ امیر سرتیپ دوم ستاد سید کمال پیمبری در گفت و گو با خبرنگار عصر هامونافزود: شلیک غافلگیرانه با اجرای پدافند در ساحل نیز صبح امروز با حجم آتش انبوه اجرای کمین با قابلیت های انعطاف و اجرای عملیات توسط یگان های واکنش سریع با نفوذ از جناحین و اجرای سدهای جاده ای و آتش های ضد زره و همچنین هدایت نیروهای دشمن فرضی به سمت مناطق آسیب پذیر طی صبح امروز در منطقه اجرای رزمایش با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: اجرای حجم سنگینی از آتش هایسبک و سنگین توپخانه در راستای انهدام تجهیزات دریایی دشمن نیز از دیگر برنامه های اجرا شده در این مرحله از رزمایش بوده است که در این راستا یک خط اتش گسترده در محدوده سواحل مکران انجام شد و با موفقیت توانستیم به اهداف از پیش تعیین شده دست پیدا کنیم.
سخنگوی رزمایش محمد رسول الله(ص)-4 نیروی زمینی ارتش اظهار کرد: تعامل و همراهی تنگاتنگ و پشتیبانی مردم و به ویژه سران قبایل و معتمدان و ریش سفیدان منطقه که در مراحل مختلف رزمایش همیشه مشوق نیروهای زمینی و فرماندهان ارتش بودند از نکات ارزشمند این رزمایش تاکنون بوده است که در این زمینه روز گذشته فرمانده نیروی زمینی ارتش دیدار و گفت و گویی با سران طوایف و اقوام ساکن در منطقه رزمایش داشته و از خمایت های آنان تقدیر کرده اند.
وی در خصوص خدمات مردم یاری و محرومیت زدایی نیز تاکید کرد: در طول رزمایش بیمارستان های سیار ارتش نیز که از تاکتیک های نوین نیروی زمینی است، به ارائه خدمات درمانی به مردم منطقه را تاپایان رزمایش در دست اجرا دارد. 
امیر سرتیپ دوم ستاد پیمبری بیان کرد: بعد از ظهر امروز انجام عملیات تخریبی لایه به لایه با بکار گیری زمین مسلح هوشمند که از تاکتیک های نوین نیروی زمینی است توسط نیروهای نیروی زمینی ارتش اجرا خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد: زمین مسلح هوشمند این قابلیت را دارد که در منطقه نبرد با حداقل نفرات حداکثر تلفات انسانی و تجهیزاتی را به دشمن تحمیل کند و بتواند در مدت زمان کوتاهی کلیه مناطق اشغال شده را با حجم و قدرت آتش انبوده به صورت همزمان یا مرحله به مرحله منهدم کند،
این مقام نظامی در ادامه گفت: انجام عملیات تاکتیکی پهباد های تجهامی را علیه مراکز فرماندهی و مراکز تجمعی دشمن در ادامه رزمایش و طی امروز خواهیم داشت.
وی همچنین گفت: انجام عملیات تاکتیکی پهپادهای تهاجمی علیه مراکز فرماندهی و کنترل و مراکز تجمع دشمن از جمله تاکتیک های غافلگیر کننده روز دوم رزمایش بزرگ محمد رسول الله (ص) بود.
سخنگوی رزمایش تصریح کرد: عملیات آفندی جنگنده بمب افکن‌های نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با حمایت سامانه یکپارچه کنترل و فرماندهی قرارگاه پدافندهوایی خاتم الانبیاء (ص) نیز بخش دیگری از اقدامات این مرحله از ‌رزمایش بود.
امیر پیمبری تاکید کرد: یکی از نقاط قوت این رزمایش حضور موثر جوانان در حوزه های عملیاتی و راهبری مراحل مختلف رزمایش است.
وی افزود: منطقه جنوب شرق و سواحل مکران، اهمیتی راهبردی برای ارتش و کشور داشته و تمرینات ما در این منطقه، تمرین بخشی از آموزش های مبتنی بر نوع و حجم تهدید دشمن بوده که تحت نظارت ناظران و کارشناسان نیروهای مسلح ارزیابی می شود.

انتهای پیام/
 
 
کد مطلب: 19
نام شما
آدرس ايميل شما