۰
سه شنبه ۹ خرداد ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۱۷
کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد:

حضرت رضا(ع) الگوی برجسته جهاد تبیین/ جایگاه امام هشتم در مسائل علمی برجسته بوده است

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام رضا(ع) الگوی برجسته و عملی جهاد تبیین بوده است.
حضرت رضا(ع) الگوی برجسته جهاد تبیین/ جایگاه امام هشتم در مسائل علمی برجسته بوده است
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن ۱۱ ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، بیان کرد: آن امام همام در سال ۱۴۸ هجرى قمرى در شهر مدینه به دنیا آمد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: پدر آن حضرت، امام موسی بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا (نجمه) است. 
 
وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در همان سالى به دنیا آمده است که پدربزرگ ایشان، یعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری گفت: امام هشتم شیعیان از نظر توجه به مسائل معنوى و پرداختن به امور عبادى نیز برجسته و سرآمد بوده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: حضرت امام رضا(ع) از جایگاه ویژه و برجسته و همچنین والای علمی برخوردار بوده به نحوی که احادیث بسیاری زیادی از ایشان بر جای مانده است.
 
وی اظهار کرد: آن امام نزدیک به سه سال از عمر مبارک خود را در ایران سپری کرد و پس از شهادت هم در مشهد فعلی به خاک سپرده شد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام رضا(ع) با آموزه های اسلامی و بیان وظایف انسان ها سبک زندگی اسلامی که همان سبک جد بزرگوارش پیامبر اعظم را تبیین کرد؛ در حقیقت امام رضا(ع) الگوی برجسته و عملی جهاد تبیین بوده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) فرصتی ویژه و مناسب برای همه ما ایرانیان جهت رسیدن به کمال و خودسازی است.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1969
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما