۰
جمعه ۲۷ تير ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۰۶
امام جمعه موقت شهرستان دلگان:

هزینه مراسمات پرسه به مراکز فرهنگی و خیریه اهدا شود/ مخارج گزاف مانعی بزرگ پیش روی ازدواج جوانان منطقه است

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک گفت: خریدهای گزاف مانعی بزرگ پیش روی ازدواج جوانان جنوب استان سیستان و بلوچستان است.
هزینه مراسمات پرسه به مراکز فرهنگی و خیریه اهدا شود/ مخارج گزاف مانعی بزرگ پیش روی ازدواج جوانان منطقه است
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک در خطبه های نماز جمعه شهرستان دلگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: سالروز ازدواج این زوج آسمانی در تقویم کشورمان به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان دلگان تصریح کرد: مهریه پایین، ازدواج در سن مناسب جهیزیه کم از درس های ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای پیروان و شیفتگان آن بزرگواران است.

وی ادامه داد: خرید طلای زیاد، خرید پیراهن های گران قیمت و فراوان، برگزاری جشن ازدواج در چند روز به همراه بدعت تیراندازی در مراسمات و آوردن گروه موسیقی با هزینه های سرسام آور موانع پیش روی جوانان منطقه جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

حجت الاسلام شیبک با اشاره به اینکه مسئولان موانع ازدواج جوانان را رفع کنند، تصریح کرد: والدین عروس و داماد با برداشتن این موانع و بدعت ها که بعضاً در سال های اخیر وارد فرهنگ غنی بلوچی و اسلامی ما شده، می توانند نقش مهم و اساسی در جهت ازدواج آسان جوانان بردارند.

امام جمعه موقت شهرستان دلگان به بدعت های مراسمات ختم و پرسه در این منطقه که در سال های اخیر وارد فرهنگ اسلامی شده، اشاره کرد و ادامه داد: توصیه بزرگان و ائمه اطهار (ع) این بوده که از تناول کردن غذا نزد و در منزل صاحبان عزا خودداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک خاطرنشان کرد: خرج مراسمات پرسه و ختم ها، به افراد نیازمند و یا مراکز خیریه و فرهنگی اهدا شود که هم در جهت منافع عمومی هزینه می شود و هم اینکه صدقه جاریه برای اموات و صاحبان عزا است.

وی همچنین در پایان بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدئوکنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای نمازگزاران شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1417
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما