امام جمعه موقت شهرستان دلگان:

هزینه مراسمات پرسه به مراکز فرهنگی و خیریه اهدا شود/ مخارج گزاف مانعی بزرگ پیش روی ازدواج جوانان منطقه است

صدای بلوچ , 27 تير 1399 ساعت 14:06

حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک گفت: خریدهای گزاف مانعی بزرگ پیش روی ازدواج جوانان جنوب استان سیستان و بلوچستان است.


به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین حسن شیبک در خطبه های نماز جمعه شهرستان دلگان با اشاره به سالروز ازدواج حضرت امیرالمومنین امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س)، گفت: سالروز ازدواج این زوج آسمانی در تقویم کشورمان به نام «روز ازدواج» نامگذاری شده است.

خطیب جمعه این هفته شهرستان دلگان تصریح کرد: مهریه پایین، ازدواج در سن مناسب جهیزیه کم از درس های ازدواج امام علی (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) برای پیروان و شیفتگان آن بزرگواران است.

وی ادامه داد: خرید طلای زیاد، خرید پیراهن های گران قیمت و فراوان، برگزاری جشن ازدواج در چند روز به همراه بدعت تیراندازی در مراسمات و آوردن گروه موسیقی با هزینه های سرسام آور موانع پیش روی جوانان منطقه جنوب سیستان و بلوچستان شده است.

حجت الاسلام شیبک با اشاره به اینکه مسئولان موانع ازدواج جوانان را رفع کنند، تصریح کرد: والدین عروس و داماد با برداشتن این موانع و بدعت ها که بعضاً در سال های اخیر وارد فرهنگ غنی بلوچی و اسلامی ما شده، می توانند نقش مهم و اساسی در جهت ازدواج آسان جوانان بردارند.

امام جمعه موقت شهرستان دلگان به بدعت های مراسمات ختم و پرسه در این منطقه که در سال های اخیر وارد فرهنگ اسلامی شده، اشاره کرد و ادامه داد: توصیه بزرگان و ائمه اطهار (ع) این بوده که از تناول کردن غذا نزد و در منزل صاحبان عزا خودداری شود.

حجت الاسلام والمسلمین شیبک خاطرنشان کرد: خرج مراسمات پرسه و ختم ها، به افراد نیازمند و یا مراکز خیریه و فرهنگی اهدا شود که هم در جهت منافع عمومی هزینه می شود و هم اینکه صدقه جاریه برای اموات و صاحبان عزا است.

وی همچنین در پایان بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار ویدئوکنفرانسی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی را برای نمازگزاران شهرستان دلگان تبیین و تشریح کرد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 1417

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/article/1417/هزینه-مراسمات-پرسه-مراکز-فرهنگی-خیریه-اهدا-شود-مخارج-گزاف-مانعی-بزرگ-پیش-روی-ازدواج-جوانان-منطقه

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir