۰
پنجشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۳۸
یک کارشناس مذهبی:

دختر سه ساله امام حسین(ع) الگوی صبر برای شیعیان/ بی تابی حضرت رقیه(س) برای دیدار با امام زمان خودش

یک کارشناس مذهبی گفت:بی تابی حضرت رقیه(س) برای دیدار با امام زمان خودش بوده است.
دختر سه ساله امام حسین(ع) الگوی صبر برای شیعیان/ بی تابی حضرت رقیه(س) برای دیدار با امام زمان خودش
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت حضرت رقیه(س)، بیان کرد: دختر سه ساله اباعبدالله الحسین (ع) در میان شیعیان به عنوان باب الحوایج معروف و مشهور است و دارای کرامات و بزرگواری‌های بسیار زیادی است.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: نام رقیه از اسماء بزرگ است که از ترقی و مقام می‌آید و اسم مهجول و ناشناخته‌ای در دین مبین اسلام نیست.

وی تصریح کرد:دختر سه ساله امام حسین (ع) با زندگی کوتاه خود، درس‌های بزرگی به ما می‌دهد که از آن جمله  مبارزه با ظلم،صبر در مشکلات و مصائب و صبوری و درس های دیگری  است اما مهمتر از همه این درس‌ها درس بزرگ ان حضرت به همه ما این است که باید مشتاق دیدار امام زمان خود باشیم.

 بامری افزود: بی‌تابی حضرت رقیه (س) برای سختی‌ها و مصائب خودش نبود بلکه برای اشتیاق به  دیدار روی امام زمان خود بوده است و ما باید این درس بزرگ را از سه ساله امام حسین علی (ع) بیاموزیم.

این کارشناس مذهبی گفت: شهادت حضرت رقیه (س) حقانیت قیام امام حسین (ع) و رسوایی یزیدیان را ثابت می کند، در واقع شهادت این طفل سه ساله جلوه دیگری از شکوه و عظمت قیام عاشورا که در متن این نهضت و حامل پیامی شگرف است.

وی خاطرنشان کرد: حضرت رقیه (ص) دختر سه ساله امام حسین (ع) با وجود سن کمی که داشت اکنون برای شیعیان الگوی صبر و استقامت تلقی می شود.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 565
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما