۰
جمعه ۲۲ مرداد ۱۴۰۰ ساعت ۱۲:۴۲
امام جمعه شهرستان دلگان:

یزید به هیچکدام یک از ظواهر اسلام پایبند نبود/‌ احیا امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری گفت: احیا امر به معروف و نهی از منکر یکی از اهداف اصلی قیام امام حسین (ع) در سال ۶۱ ه.ق بود.
یزید به هیچکدام یک از ظواهر اسلام پایبند نبود/‌ احیا امر به معروف و نهی از منکر هدف اصلی قیام امام حسین (ع) بود
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته دلگان گفت: امام حسین (ع)،در مدینه و قبل از حرکت به سمت کربلا ، برادرش محمد حنفیه را با سفارشات و وصایایی خطاب قرار داده است.

وی افزود: در بخشی از این وصیت نامه آمده است: «هدفم از این حرکت، امر به معروف و نهی از منکر است»، در آن دوران که یزید بر مسلمانان حکومت میکرد، ارزش ها جای خودش را به غیر ارزش ها داده بود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: منکری که حضرت سیدالشهداء (ع) برای نهی از آن برخواسته بود و حاضر بود جانش را برای آن گذاشته بود،همان مطلبی است که قبل از خارج شدن از مدینه در جوار قبر مقدس پیامبر اسلام و در پیشگاه خداوند متعال عرضه داشته است.

خطیب جمعه دلگان تصریح کرد: قبلی ها، حتی معاویه ظواهر اسلام را رعایت می کردند اما این شجره خبیثش یزید به هیچکدام از قوانین شرع اسلام ناب محمدی پایبند نبود و در این جا است که امام حسین (ع) برای مقابله با آن به پا می خیزد.

وی ادامه داد: امام حسین (ع) از عاقبت اینکه در این راه جان خویش را از دست می دهد، آگاه است ولی با توجه به در خطر بودن اسلام، پا به میدان قتلگاه خویش در کربلا میگذارد.

 حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: کار دستگاه بنی امیه این بود که پول های زیادی را برای تبلیغ این حکومت فاسد خرج میکرد و بخش عمده آن برای تبلیغ علیه اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بود.

امام جمعه دلگان بیان کرد: برخی از کسانی که در روز عاشورا مقابل حضرت سیدالشهداء (ع) هم قرآن خوان و نماز خوان بودند، چرا که از یک سو آن تبلیغات بنی امیه و از سویی دیگر مال حرام در وجودشان رسوخ کرده بود که صدای حق را نمی شنیدند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: امام حسین درس ایثار، ازخودگذشتی، حریت و آزادی را تا همیشه تاریخ برای بشریت معنی کرد.


انتهای پیام/
کد مطلب: 1614
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما