۰
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ ساعت ۱۰:۵۶
کارشناس مسائل مذهبی:

جایگاه کارگر در دین اسلام عظیم است/ کارگران ستون تولید کشور

کارشناس مسائل مذهبی گفت: جایگاه کارگران در دین اسلام والا و عظیم است.
جایگاه کارگر در دین اسلام عظیم است/ کارگران ستون تولید کشور
حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن هفته کاروکارگر، بیان کرد: کارگر به عنوان شخصی که تأمین‌کننده رزق و روزی خانواده خویش است، از جایگاه و مقام بسیار والایی در دین مبین اسلام برخوردار است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: مقام کارگر چنان عظیم است که امام جعفر صادق(ع) در این خصوص فرموده‌اند: کسی که برای تأمین معاش و مایحتاج زندگی خانواده‌اش تلاش کند، مانند رزمنده‌ای است که در راه خدا می‌جنگد.
 
وی ادامه داد: این جایگاه و نقش موثر کارگر است که بزرگان دین مبین اسلام از آنها به مانند یک مجاهد و رزمنده‌ای که در راه خدا می‌جنگد، همطراز شده‌اند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: کارگر در دین اسلام دارای چنین جایگاه بلندمرتبه و والایی است، اما به سایر ادیان نگاه می‌کنیم، از این قشر به عنوان یک جایگاه نازل که در پایین‌ترین سطح است، نگاه می‌شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری افزود: قطعا كارگران در جامعه اسلامی ما به عنوان یک موتور محرکه که تمام اعضای جامعه به آن متصل هستند، عمل می‌کنند.
 
وی بیان کرد: در دوره معاصر و به ویژه دوره پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن در دوران هشت سال دفاع مقدس، نقش کارگران مهم و اساسی بوده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری افزود: کارگران از همان ابتدای نهضت انقلاب به رهبری امام خمینی (ره)، در کنار بنیان‌گذار انقلاب اسلامی بودند و در قضایای مختلف و در بزنگاه‌های مختلف به پیروزی نهضت مردم مسلمان ایران کمک کرده‌اند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: در دوران هشت دفاع مقدس، جامعه کارگری کشور ما هزاران شهید، جانباز و آزاده تقدیم نظام اسلامی کرده است.
 
وی ادامه داد: در تاریخ اسلام نقل شده است که حضرت امام علی (ع) باغهای دیگران را آبیاری میکرد ودر ازای آنها دستمزد میگرفت و این نشان از جایگاه بلندمرتبه کار و کارگر در این دین است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به شعار سال که در آن به مسئله تولید اشاره شده است، افزود: کارگران به عنوان اصلی‌ترین بخش و ستون تولید و رشد اقتصادی کشور ما هستند.
 
این کارشناس مسائل مذهبی خاطرنشان کرد: باید کارگران تکریم شوند و این تکریم و گرامی‌داشت مخصوص به یک روز و یک هفته در سال نباشد، بلکه به حقوق و وضعیت آنها در طول سال رسیدگی شود.
 
انتهای‌خبر/ م.ب
کد مطلب: 1928
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما