۰
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۰
در گفت و گو با علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان عنوان شد؛

تلاش رسانه های معاند برای ایجاد حس یاس و ناامیدی در کشور/فداکاری مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا قابل تقدیر است

علمای اهل سنت سیستان و بلوچستان با تاکید بر اینکه رسانه های معاند به دنبال القای یاس و ناامیدی در کشور هستند، فداکاری مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا را قابل تقدیر دانستند.
تلاش رسانه های معاند برای ایجاد حس یاس و ناامیدی در کشور/فداکاری مدافعان سلامت در مبارزه با بیماری کرونا قابل تقدیر است
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، این روزها فضای مجازی و حقیقی پر شده است از شایعات و واقعیت های در مورد انتشار ویروسی جدید به نام کرونا در کشور و مشکلاتی که این بیماری برای شهروندان ایجاد کرده است، از سوی دیگر شاهد موج تمجید و تقدیر از کادر درمانی هستیم که با گذشتن از جان و آرامش خود در صف اول کمک به بیماران و خدمت به مردم ایستاده اند.

هرچند در این میان برخی شایعات نیز موجب سلب آرامش مردم و ایجاد نگرانی برای آنان می شود که لازم است دستگاه های نظارتی بر لزوم برخورد با اینگونه شایعات توجه کنند.

همبستگی مردم لازمه شکست رسانه های معاند است

در همین رابطه مولوی عبدالواحد بزرگزاده امام جمعه موقت اهل سنت شهرستان چابهار در گفت و گو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع بیماری ویروس کرونا در کشور بیان کرد: پس از اعلام بیماری کرونا هر کسی در هر شغلی از مدیران دستگاه های اجرایی تا مراکز بهداشت و درمانی برای پیشگیری و شکست این بیماری در تلاش هستند اما کادر درمانی ارتباط مستقیم با این بیماران دارد.

وی افزود: ایثار، گذشت و فداکاری پزشکان و پرستاران را در این چند روزه برای مقابله با این بیماری و دفاع از سلامت مردم شاهد بوده ایم و این جان گذشتگی ها برای ایرانیان به دور از ذهن نیست همونطور که در دفاع مقدس برای جان هموطنام خود دریغ نکردند.

امام جمعه اهل سنت چابهار ادامه داد: همه ما باید قدردان زحمات شبانه روزی کادر پزشکی و پرستاری باشیم چراکه آنان به عنوان سربازان مدافعان سلامت لقب گرفتند و از جان مایه می گذارند و برای مقبله با این ویروس و سلامت افراد مبتلا از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

وی با اشاره به اینکه از زمان شیوع این بیماری دشمن بیکار ننشسته است تصریح کرد: رسانه های جریان معاند و دشمن همیشه سعی در انحراف افکار عمومی افزایش تنش و ناآرامی، ایجاد التهاب در جامعه، عدم اعتماد به رسانه‌های رسمی را در بین مردم دارند.

مولوی بزرگزاده گفت: با هم‌دلی و وحدت که همیشه زبانزد همه است و توجه به هشدارها، توصیه ها و اعتماد به رسانه های داخلی هرگز رسانه‌های معاند در رسیدن به اهدافشان موفق نخواهند شد.

وی با اشاره به اینکه دشمن همیشه در حال فشار روانی و درغگویی به مردم ایران است خاطر نشان کرد: کار دشمن دشمنی است و سعی در ایجاد جو روانی منفی دارد اما تجربه نشان داده که این دروغ ها در بین مردم جایگاهی ندارد و خیلی زود با شکست مواجه می شود.

عمل به توصیه کادر سلامت بهترین راه درمان کرونا

مولوی بلال مقدسیان نیز در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشورمان ، بیان کرد: مردم به توصیه های پزشکان و کادر سلامت در خصوص رعایت بهداشت و پیشگیری از این بیماری توجه کنند.

امام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان افزود: همانطور که مردم در مناسک دینی و مذهبی پیرو عالمان دین هستند ، در مسائل پزشکی و بهداشتی از کادر سلامت و درمانی پیروی کنند .

وی اضافه کرد:همت و تلاش کلیه کادر سلامت چه پزشکان و چه پرستاران و سایر افراد در جهت خدمت به مبتلایان به ویروس کرونا و سایر بیماران ستودنی و قابل تقدیر و تجلیل است.

مولوی مقدسیان با اشاره به تلاش رسانه های معاند در جهت ترویج جو روانی و استرس در جامعه ما، گفت: مردم نباید اسیر این جنگ رسانه های معاند شوند و نگذارند دشمن به اهداف خود که همان القای ناامیدی و یاس است،برسد.

مام جمعه اهل سنت اسفند شهرستان دلگان تصریح کرد:ویروس کرونا در اکثر کشورها و به خصوص کشورهای پیشرفته انتشار یافته است و باید از این رسانه ها و صاحبان آنها که چرا آمار مبتلایان آن کشورها را منتشر نمی کنند.

وی خاطرنشان کرد: کسانی که از داخل موجب ترس و دلهره مردم می شوند، این را بدانند دانسته و یا ندانسته در جهت اهداف دشمنان مردم و کشورمان گام بر می دارند.

مردم قدر مدافعان امنیت و سلامت را بدانند

مولوی عنایت الله رسولی زاده نیز در گفت و گو با خبرنگار ما با تاکید بر اینکه مردم همواره باید قدر مدافعان امنیت و سلامت را بدانند، گفت: در این روزهای سخت است که بیش از پیش قدردان مدافعان جبهه سلامت کشور می باشیم همانگونه که همواره قدردان مدافعان امنیت هستیم.

وی افزود: معاندین و رسانه های ضد انقلاب به دنبال ایجاد حس یاس و ناامیدی در میان مردم هستند و با شایعه پراکنی می خواهند مردم ما را دلسرد کنند.

امام جمعه اهل سنت سرباز با اشاره به اینکه ملت ایران هیچ گاه اسیر نقشه های دشمنان نمی شوند، اذعان کرد: این شایعه پراکنی دشمنان به جایی نخواهد رسید چرا که این مردم آگاه و فهیم بوده و خوب دشمنان این نظام و ملت را می شناسند.

وی ادامه داد: همان رسانه هایی که به دنبال ایجاد حس ناامیدی در کشور هستند برای بیگانگان روندی دیگر به کار برده و به آنان روحیه می دهند که همین مهم به خوبی نشان دهنده نقشه پلید آنان است.

رسولی زاده با بیان این مطلب که مردم باید با مدافعان سلامت همکاری کنند، خاطرنشان کرد: احتکار موارد مورد نیاز مردم و شایعه پراکنی نه از نظر اخلاقی و نه از نظر اسلامی پسندیده نیست، مردم فهیم ایران باید همراه و همگام با مسئولین برای ریشه کنی این بیماری تلاش کرده و به پیام های بهداشتی توجه کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1021
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما