۰
سه شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۹ ساعت ۰۵:۴۵
کارشناس مذهبی شهرستان دلگان:

ازدواج دختر مأمون با امام جواد(ع) برای کنترل ایشان بود/ حکام عباسی بیشترین ظلم را علیه خاندان اهل بیت‌ عصمت و طهارت روا داشتند

حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: ازدواج دختر مأمون حاکم عباسی با امام جواد (ع) برای کنترل و تحت نظر گرفتن آن حضرت بوده است.
ازدواج دختر مأمون با امام جواد(ع) برای کنترل ایشان بود/ حکام عباسی بیشترین ظلم را علیه خاندان اهل بیت‌ عصمت و طهارت روا داشتند
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت حضرت امام جواد (ع)، بیان کرد: آن امام همام بعد شهادت پدر بزرگوارشان حضرت علی بن موسی الرضا (ع)، در سنین کودکی به مقام امامت و هدایت پیروان اهل بیت عصمت و طهارت نائل آمدند.

این کارشناس مذهبی گفت: حضرت امام جواد (ع) علی رغم اینکه در سنین کودکی به مقام امامت نائل آمدند اما ۱۷ سال هدایت پیروان اهل بیت (ع) عهده دار بودند، و این دوران پر از حادثه و اتفاق بوده است.

وی عنوان کرد: حکام بنی امیه در این دوران با نیرنگ و حیله درصدد کنترل امام جواد (ع) برآمدند و از هیچ نقشه و مکری برای محدود کردن آن حضرت با پیروان اهل بیت عصمت و طهارت درنگ نمی کردند و حتی ازدواج دختر مأمون حاکم عباسی با آن‌ حضرت هم برای کنترل و تحت نظر گرفتن ایشان بوده است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: حضرت امام جواد (ع) علی رغم محدودیت های حکام عباسی، اصحاب و شاگردان بسیاری زیادی مانند علی بن مهزیار، زکریا بن آدم ، محمد بن اسماعیل ، حسین بن سعید اهوازی را تربیت کرده اند که برخی از آنها تالیفاتی داشته و احادیث آن حضرت را نقل می‌کردند.

این کارشناس مذهبی ادامه داد: سرانجام حضرت امام جواد (ع) با دسیسه و‌ مکر معتصم عباسی ، در سن ۲۵ سالگی و در مسموم و در اواخر ذیقعده سال 220 هجری قمری به شهادت رسید.

وی خاطرنشان کرد: مأمون و معتصم حکام عباسی گرچه در ابتدا با ظاهری دوستانه با اهل بیت عصمت و طهارت وارد شدند اما با شهادت امام هشتم و نهم بیشترین ظلم و جور را علیه خاندان پیامبر گرامی اسلام (ص) روا داشتند.

انتهای پیام
کد مطلب: 1444
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما