۰
شنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۱۹
گزارشی از گرانفروشی در بازار گلمورتی؛

گران‌فروشی قوز بالا قوزی که در بازار دلگان افسار گسیخته است/ با متخلفان برخورد قانونی شود

برخی از فروشندگان شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان با گران‌فروشی در این روزهای کرونایی برای مردم قوز بالا قوز شده اند.
گران‌فروشی قوز بالا قوزی که در بازار دلگان افسار گسیخته است/ با متخلفان برخورد قانونی شود
به گزارش صدای بلوچ، گران فروشی و کم فروشی از اعمال نهی شده در قرآن کریم و روایات ما نهی شده اند؛ همچنین بزرگان و اهل بیت عصمت و طهارت پیروان خود را سفارش به جلوگیری از این اعمال و رفتار قبیح کرده اند.

این روزها جمعی از اهالی شهرستان دلگان در تماس با خبرنگار این پایگاه خبری از گران‌فروشی برخی از مغازه داران خواربار فروش (مواد غذایی) گلایه کرده و خواستار برخورد قانونمند با آنها شده اند.

زهرا بامری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: برخی از مغازه داران (فروشنده مواد غذایی) در شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان قیمت اجناس را به صورت خودسرانه افزایش داده اند.

وی ادامه داد: در این ایام که کرونا برخی از مشاغل را تعطیل کرده و عده ای که هیچ درآمدی ندارند، این گران‌فروشی های برخی از فروشندگان مواد غذایی در شهر گلمورتی عجیب و ناراحت کننده است.

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه اکثر مغازه داران این شهرستان قیمت اجناس را نصب و درج نمی کنند که این خود تخلف است،افزود: می طلبد که با کسانی که قانون را رعایت نمی کنند به صورت قانونی برخورد شود.

بامری تصریح کرد: از مسئولان اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان دلگان تقاضا داریم که با این گرانفروشان مواد غذایی به صورت قانونی برخورد کنند.

بامری یکی از فروشندگان مواد غذایی به خبرنگار ما گفت:تعداد معدودی از اصناف و فروشندگان در شهرستان دلگان به دنبال گران‌فروشی هستند که این اعمال هیچ جایگاهی در عرف، قانون و دین ما ندارد.

وی خاطرنشان کرد:از مسئولان و اداره صنعت و معدن شهرستان دلگان تقاضا داریم با این افراد گرانفروش که با گران‌فروشی و کم فروشی به دنبال مخدوش کردن چهره سایر فروشندگان در این منطقه هستند.

گفتنی است طبق ماده ۲ قانون تعزیرات حکومتی گران‌فروشی و تخلفات صنفی، عبارت است از عرضه کالا یا خدمات به بهای بیش از نرخ‌های تعیین‌شده توسط مراجع رسمی به‌طور علی‌الحساب یا قطعی و عدم اجرای مقررات و ضوابط قیمت‌گذاری و انجام هر نوع اقدامات دیگر که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمات برای خریدار شود.

در هر حال انتظار می رود که مسئولان زیرربط در شهرستان دلگان با این فروشندگان گران فروش و کم فروش که درصدد سواستفاده هستند ، به صورت قانونی برخورد کنند تا عرصه بر آنان کم شود.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1217
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما