۰
يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۰۰
یک کارشناس بهداشت محیط بیان کرد؛

التور از نظر سرعت انتقال شبیه به کرونا است/ پیشگیری و مراقبت بهترین راه مقابله با بیماری ها

محمد خسروی گفت: التور از نظر سرعت انتقال بسیار شبیه به ویروس کرونا است.
التور از نظر سرعت انتقال شبیه به کرونا است/ پیشگیری و مراقبت بهترین راه مقابله با بیماری ها
به گزارش صدای بلوچ، با آغاز فصول گرما ، روند شیوع بعضی از بیماری ها در استان های گرم کشور هم حاد می شود؛ یکی از این بیماری های بسیار خطرناک التور است. محمد خسروی کارشناس بهداشت محیط در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به شیوع بیماری التور دراواخر فصل بهار و تابستان در مناطق جنوبی سیستان و بلوچستان، بیان کرد: این بیماری خطرناک بیشتر از راه آب آشامیدنی و غذا به انسان منتقل می شود.

وی افزود: متاسفانه این بیماری بسیار سریع انتقال می شود و و از این نظر بسیار شبیه ویروس کرونا است، با شستن دست ها و همچنین استفاده از آب بهداشتی می توان از ابتلا به التور جلوگیری کرد.

این کارشناس بهداشت اضافه کرد: استفراغ بدون حالت تهوع قبلی، گرفتگی عضلات پشت ساق پا، عطش فراوان و فقدان خون در مدفوع از علائم بیماری التور است.

وی ادامه داد: در صورتی که شخصی این علائم را در خود و یا از نزدیکان و اطرافیانش مشاهده کرد به مراکز درمانی و بهداشتی مراجعه کند تا روند معالجه و درمان شخص آغاز شود.

خسروی گفت: با توجه به اینکه در برخی از نقاط سیستان و بلوچستان مردم از آب آشامیدنی غیر لوله کشی استفاده، بهتر است آن را جوشانده و همچنین ضدعفونی و کلرزنی نمایند تا از ابتلا به این بیماری در امان باشند.

این کارشناس بهداشت خاطرنشان کرد: پیشگیری، مراقبت و عمل به توصیه های بهداشتی و درمانی بهترین راه مقابله با بیماری های خطرناکی نظیر التور و کرونا است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1103
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما