۰
جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۱۰
امام جمعه دلگان:

ابن ملجم به دلیل جهل و انحراف فکری امام علی (ع) را به شهادت رساند/ شب قدر اوج اخلاص بندگان است

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری گفت:ابن ملجم مرادی ملعون به دلیل جهل و انحراف فکری امام علی (ع) را به شهادت رساند.
ابن ملجم به دلیل جهل و انحراف فکری امام علی (ع) را به شهادت رساند/ شب قدر اوج اخلاص بندگان است
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به شب های قدر، گفت: شب قدر اوج اخلاص، معنویت و عبادت بندگان در ماه مبارک رمضان است.

وی اضافه کرد: شبی که قرآن؛ کلام خداوند در آن نازل شده است و مقدرات زندگی بشر تا شب قدر آینده در آن تعیین می‌شود، امام صادق (علیه‌السّلام) در این‌باره می‌فرمایند: «ابتدای سال، شب قدر است، در آن شب آنچه از این سال تا سال آینده انجام خواهد گرفت، نوشته می‌شود»

امام جمعه دلگان افزود: در مورد اهمیت شب قدر همین قدر بس که خداوند سوره‌ای در خصوص این شب نازل فرموده و در این سوره خطاب به پیامبرش می‌فرماید: «وما ادریک ما لیلة القدر؛ و تو چه می‌دانی که شب قدر چیست؟».

حجت الاسلام والمسلمین بامری با اشاره به سالروز شهادت پیشوای اول شیعیان، تصریح کرد: امام علی (ع) در سحرگاه نوزدهم ماه مبارک رمضان سال چهلم هجری با توطئه خوارج و به دست ابن ملجم مرادی ملعون در مسجد کوفه مجروح، و در شب بیست و یکم ماه رمضان همان سال به شهادت رسید.

خطیب جمعه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: عامل عمده ای که ابن ملجم را وادار به شهادت حضرت علی(علیه السلام) کرد، جهل و همچنین انحراف فکری و اعتقادی و سایر خوارج او بود.

انتهای پیام
کد مطلب: 1100
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما