۰
چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۶:۰۰
گفتگویی با متصدی یک خبازی؛

دمای هوا در نانوایی ها به ۸۰ درجه می رسد/ ایثار و ازخودگذشتگی کارگران خبازی ها

بهادر بامری گفت: دمای هوا گاهی در کنار تنور نانوایی ها به ۷۰ و ۸۰ درجه هم می رسد.
دمای هوا در نانوایی ها به ۸۰ درجه می رسد/ ایثار و ازخودگذشتگی کارگران خبازی ها
به گزارش صدای بلوچ، کار در خبازی ها یکی از مشاغل سخت و طاقت فرسایی است که کار کردن در چنین مکان هایی هم صبر و تحمل می خواهد و هم عشق و علاقه که بتوان همه سختی های آن را تحمل کرد.

اما کار کردن در خبازی های شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان که دمای هوای آن در اکثر ماه های سال بالای ۴۰ درجه و حتی در تابستان به بالای پنجاه درجه هم می رسد، دشوارتر است.

بهادر بامری صاحب یکی از خبازی های شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: فعالیت خبازی من از ۲۰ سال قبل با حضور سه کارگر در شهر گلمورتی مرکز دلگان آغاز شده است.

وی ادامه داد: کارگران هر روز از ساعات آغازین صبح فعالیت خود را در خبازی آغاز می کنند و کار آنها تا ظهر ادامه دارد و با توجه به گرمای هوا در شهرستان دلگان ، اکثر اوقات در عصرها فعالیت ندارند.

بامری اضافه کرد: کسانی که در نانوایی ها کار می کنند هم باید به فنون این کار آشنا باشند و هم اینکه صبر و تحمل کار کردن در چنین مکانی را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: در تابستان گاهی اوقات که در شرایط عادی دمای هوا در شهرستان دلگان نزدیک به ۵۰ درجه می رسد، دمای هوا در کنار تنور نانوایی ها به ۷۰ تا ۸۰ درجه هم می رسد.

بامری افزود: کار کردن در چنین شرایط طاقت فرسا و سختی، ایثار و از خودگذشتگی فراوانی می خواهد که الحمدالله کارگران خبازی ها با صبر مثال زدنی خود آن را انجام داده اند.

وی خاطرنشان کرد: شاید اگر قرار به این باشد که خود ما روزی در نانوایی ها کار کنیم، قطعا آن شرایط سخت و دشواری را که کارگران تحمل می کنند، تحمل نکنیم.

انتهای پیام
کد مطلب: 1068
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما