۰
سه شنبه ۹ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۷:۰۳
یک کارشناس اقتصادی:

بیکاری تبعات فراوانی برای کشور دارد/ جلوگیری از واردات و افزایش تولید، مانع بیکاری جوانان خواهد شد

علی عباسی مهر گفت: جلوگیری از واردات کالا و افزایش تولید محصولات در کشور ، مانع بیکاری جوانان خواهد شد.
بیکاری تبعات فراوانی برای کشور دارد/ جلوگیری از واردات و افزایش تولید، مانع بیکاری جوانان خواهد شد
علی عباسی مهر در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به اینکه یکی از معضلات اصلی جامعه ما بیکاری جوانان است، بیان کرد: یکی از مهمترین پدیده‌های بیکاری، بعد از مشکلات اقتصادی و تولید، نبود مهارت در بین جوانان بیکار کشورمان است.

وی با بیان اینکه وجود مشاغل کاذب، استفاده از کالاهای خارجی، واردات بی رویه، نبود کار در روستاها و همچنین عدم حمایت از کشاورزان از دلایل اصلی حجم بالای بیکاری در کشورمان است، بیان کرد: حمایت از بخش کشاورزی جهت جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها، ایجاد اشتغال برای جوانان با مشخص کردن یک متولی ثابت برای حل مشکل اشتغال و ارائه‌ی طرح‌های کارشناسی‌شده در جهت حل معضل اشتغال جذب مشارکت خصوصی جهت توسعه‌ی اقتصاد روستاها از راهکارهایی است که می توان از این حجم بیکاری جلوگیری کرد.

این کارشناس اقتصادی افزود: دسترسی آسان به شغل های کاذب و دلالی باعث شده تا حرکت سرمايه ها به سمت توليد گرفته شود و در ميانه راه بخش مهمی از سرمايه و نقدينگی کشورمان از بازارهای واسطه ای سر در بياورد.

عباسی مهر ادامه داد: وجود بیش از چهار میلیون نفر جوان بیکار یکی از نقاط غم انگیزی است که مسئولان باید برای رفع آن به فکر راه حل و چاره اساسی باشند، چون تبعات فراوانی برای کشور دارد.

وی گفت: راه اندازی کارخانه ها، کارگاه ها و کمک به بازگشایی مجدد کارخانه هایی که در این چند ساله تعطیل شده اند و همچنین جلوگیری از ورود کالاهایی که مشابه آن در داخل تولید می شود و همچنین جلوگیری از ورود قاچاق کالا، نه تنها باعث کاهش بیکاری می شود بلکه باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کشور ما خواهد شد.

این کارشناس اقتصادی خاطرنشان کرد:مردم کشورمان بايد بدانند ‏اگر مي خواهند فرزندانشان در آینده مشغول به كار شوند و همچنین هیچ بیکاری در جامعه وجود نداشته باشد، بايد كالاي ‏داخلي مصرف كرده و با كالاي خارجي خداحافظي كنند.‏ 

انتهای پیام/
کد مطلب: 1063
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما