کارشناس مسائل مذهبی بیان کرد:

حضرت رضا(ع) الگوی برجسته جهاد تبیین/ جایگاه امام هشتم در مسائل علمی برجسته بوده است

صدای بلوچ , 9 خرداد 1402 ساعت 11:17

کارشناس مسائل مذهبی گفت: امام رضا(ع) الگوی برجسته و عملی جهاد تبیین بوده است.


حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به فرارسیدن ۱۱ ذی‌القعده سالروز ولادت حضرت امام رضا(ع)، بیان کرد: آن امام همام در سال ۱۴۸ هجرى قمرى در شهر مدینه به دنیا آمد.

 
این کارشناس مسائل مذهبی افزود: پدر آن حضرت، امام موسی بن جعفر(ع)، یعنى امام هفتم شیعیان و مادرشان بانویى بزرگوار و خردمند به نام (تکتم) یا (نجمه) است. 
 
وی تصریح کرد: امام رضا(ع) در همان سالى به دنیا آمده است که پدربزرگ ایشان، یعنى حضرت امام جعفر صادق(ع)، به شهادت رسید.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری گفت: امام هشتم شیعیان از نظر توجه به مسائل معنوى و پرداختن به امور عبادى نیز برجسته و سرآمد بوده است.
 
این کارشناس مسائل مذهبی عنوان کرد: حضرت امام رضا(ع) از جایگاه ویژه و برجسته و همچنین والای علمی برخوردار بوده به نحوی که احادیث بسیاری زیادی از ایشان بر جای مانده است.
 
وی اظهار کرد: آن امام نزدیک به سه سال از عمر مبارک خود را در ایران سپری کرد و پس از شهادت هم در مشهد فعلی به خاک سپرده شد.
 
این کارشناس مسائل مذهبی ادامه داد: امام رضا(ع) با آموزه های اسلامی و بیان وظایف انسان ها سبک زندگی اسلامی که همان سبک جد بزرگوارش پیامبر اعظم را تبیین کرد؛ در حقیقت امام رضا(ع) الگوی برجسته و عملی جهاد تبیین بوده است.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: بارگاه ملکوتی امام هشتم (ع) فرصتی ویژه و مناسب برای همه ما ایرانیان جهت رسیدن به کمال و خودسازی است.
 
انتهای‌خبر/ م.ب


کد مطلب: 1969

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/interview/1969/حضرت-رضا-ع-الگوی-برجسته-جهاد-تبیین-جایگاه-امام-هشتم-مسائل-علمی-بوده

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir