۰
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۸:۲۹
محرومانی که در سفره انقلاب صاحب‌خانه شدند؛

نهضت ساخت مسکن دستاورد بزرگ پیروزی انقلاب در شهرستان دلگان/ ساخت یک هزار و ۱۰۰ خانه تنها در ۲ سال

نهضت ساخت مسکن یکی از دستاوردهای پیروزی انقلاب اسلامی ایران است.
نهضت ساخت مسکن دستاورد بزرگ پیروزی انقلاب در شهرستان دلگان/ ساخت یک هزار و ۱۰۰ خانه تنها در ۲ سال
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، از ابتدای سکونت بشر در روی زمین، پناهگاه و سرپناه به‌عنوان اولین دغدغه‌ برای او مطرح بوده است؛ انسان‌ در سراسر این کره پهناور، به یک شکلی جهت سکونت خود و خانواده‌اش مسکن و سرپناهی ساخته است.
در کشور ما هم ساخت مسکن و سرپناه، همیشه به‌عنوان یک دغدغه و مهم برای همه و به‌ویژه افرادی که تشکیل خانواده داده‌اند، مطرح بوده است.
 
پس از پیروزی انقلاب اسلامی، یکی از دغدغه‌های مهم بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری و برخی از دولت‌ها ساخت مسکن بوده است.
 
تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، ساخت مسکن استاندارد در شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان صفر بوده، به‌نحوی‌که سرپناه اغلب مردم یا خانه‌های گلی بوده و یا کَپر که بدون هیچ‌گونه کمکی از سوی رژیم طاغوت بوده است.
 
محمد بامری یکی از اهالی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: نوجوانی و بخشی از جوانی عمر خود را در رژیم گذشته سپری کرده‌ام؛ آن زمان سکونتگاه و منزل مسکونی اغلب اهالی اینجا کَپر و تعدادی اندک هم در خانه‌های گِلی سکونت داشتند.
 
وی ادامه داد: البته سکونتگاه اغلب اهالی جنوب سیستان و بلوچستان و همچنین جنوب کرمان خانه‌های گِلی و کپر و فاقد هرگونه امکانات نظیر برق و... بوده است.
 
بامری عنوان کرد: در رژیم ظالم ستم‌شاهی هیچ‌گونه خدمات و تسهیلاتی برای ساخت مسکن به مردم مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و حتی سایر نقاط کشورمان ارائه نمی‌شد.
 
وی خاطرنشان کرد: چند سال قبل برای ساخت مسکن از بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تسهیلات دریافت کردم، تسهیلاتی که بسیاری از مردم دریافت کردند.
ایرج موحدی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پس از استقرار این نهاد در این شهرستان، خدمات مختلفی در بحث ساخت مسکن به روستانشینان و حتی اهالی شهرنشین این منطقه ارائه شده است.
 
وی ادامه داد: ناگفته نماند تا پیش از استقرار این نهاد در شهرستان دلگان، اهالی برای دریافت تسهیلات ساخت مسکن به بنیاد مسکن شهرستان ایرانشهر مراجعه می‌کردند.
 
موحدی عنوان کرد: تنها در دو سال اخیر یعنی در دولت سیزدهم، نزدیک به هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرستان دلگان ساخته و یا در مراحل نهایی ساخت است.
 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان افزود: در دوره رژیم طاغوت ساخت مسکن از سوی دولت برای اهالی این منطقه صفر بوده است، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، نهضت ساخت مسکن آغاز شد.
 
موحدی خاطرنشان کرد: همچنین پس از پیروزی انقلاب ۲۱ طرح هادی روستایی در روستاهای شهرستان دلگان اجرا شده که ۶ مورد از آن فقط در دولت سیزدهم بوده است.
انتهای‌خبر/ م.ب 
کد مطلب: 1863
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما