۰
شنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۱:۱۰
وقتی سازمان امور استخدامی زیر بار وضعیت معلمان قرارداد کار معین نمی‌رود؛

تدریس هفت‌ماهه بدون یک ریال حقوق!

معلمان نیروهای قرارداد کار معین هفت ماه است که حتی یک ریال حقوق از آموزش‌وپرورش دریافت نکرده‌اند.
تدریس هفت‌ماهه بدون یک ریال حقوق!
به گزارش صدای بلوچ، معلم به عنوان کسی که تربیت نسل‌های فردای جامعه ما را بر عهده دارد، نباید دغدغه های مالی داشته باشد؛ معلمی که دغدغه پرداخت حقوق و مزایا و... را داشته باشد قطعا توان ذهنی اش بجای صرف شدن به تدریس، صرف دغدغه های مالی و اقتصادی خویش خواهد.
 
معلمان نیروهای قرارداد کار معین شهرستان دلگان از ابتدای مهرماه تاکنون حقوق و مزایایی را از آموزش و پرورش دریافت نکرده اند.
 
بامری یکی از این معلمان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: بخشی از معلمان خرید خدمت با بخشنامه ۲۴ مهرماه سال گذشته به قرارداد کار معین جذب شدند که ۳۸ نفر از شهرستان دلگان هم شامل این بخشنامه بودند.
 
وی ادامه داد: اما اکنون با گذشت نزدیک به هفت ماه همچنان بلاتکلیف هستیم و حقوق و مزایای این چند ماه را دریافت نکرده‌ایم.
 
بامری عنوان کرد: از مسئولان آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان و نمایندگان مجلس شورای اسلامی تقاضا داریم تا نسبت به رفع این معضل معلمان قرارداد کار معین اقدام کنند.
 
رضا سابکی مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: پیگیری برای پرداخت حقوق ۳۸ نفر از معلمان قرارداد معین کار انجام شده است‌.
 
وی ادامه داد: مشخصات معلمان قرارداد معین کار برای پرداخت حقوق و همچنین وضعیت بیمه به اداره کل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.
 
حسنعلی میرعبدی مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: مشخصات معلمان قرارداد معین کاری جهت پرداخت حقوق و تعیین وضعیت بیمه آنها به وزارت‌خانه ارسال شده است.
 
وی ادامه داد: با قید فوریت و سپری شدن روال کار اداری، حقوق این معلمان سیستان و بلوچستانی پرداخت خواهد شد.
 
عبدالناصر درخشان نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان در مجلس به خبرنگار ما گفت: همچنان تکلیف و وضعیت معلمان" قرارداد معین کاری" مشخص نیست و باید ردیف بودجه مشخصی برای پرداخت حقوق آنها مشخص بشود.
 
نماینده مردم شهرستان‌های ایرانشهر و دلگان تصریح کرد: سازمان امور استخدامی در خصوص وضعیت این معلمان همچنان زیربار نمی‌رود.
 
وی گفت: در خصوص شرایط این معلمان چندین جلسه با کارشناسان وزارت آموزوش و پرورش و همچنین مدیرکل آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان برگزار شده است.
 
درخشان خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش در این استان نیروهایی با عناوین مختلف جذب کرده که در این سه سال گذشته سعی کرده ایم که مشکلات این طیف برطرف شود.
 
انتهای خبر/ م.ب
کد مطلب: 1854
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما