گزارشی از پدیده گردشگری دلگان؛

آبشاری زیبا و شگف‌انگیز که در سیستان و بلوچستان خودنمایی میکند/ اسفند همیشه پرآب و جاری

صدای بلوچ , 29 اسفند 1401 ساعت 6:27

آبشار زیبا و شگف‌انگیز پورآب اسفند دلگان سیستان و بلوچستان در سیستان وبلوچستان خودنمایی می‌کند.


به گزارش صدای بلوچ، به یقین می توان گفت که استان سیستان و بلوچستان یکی از پرجاذبه ترین مناطق گردشگری کشور و حتی جهان است، آثار و اماکن گردشگری که از چشم ها دور مانده است و شاید اسم بعضی از این اماکن برای ساکنین خود این استان ناشناخته باشد.

 
شهرستان دلگان در جنوب غرب این استان پهناور یکی از آن مناطقی است که اماکن بکر و ناشناخته بسیار زیادی برای گردشگران و مسافران دارد؛ یکی از این اماکن تفریحی و گردشگری آبشار پورآب اسفند دلگان است.
 
جلال میرانی عضو شورای اسلامی روستای اسفند در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: این روستای شگفت‌انگیز و دیدنی بین شهرستان‌های دلگان و فنوج سیستان وبلوچستان و از طرفی همجوار با شهرستان قلعه‌گنج استان کرمان است‌.
 
وی ادامه داد: روستایی که هم کویری است و هم کوهستانی، به طوری که شمال آن دشتی وسیع است و جنوب آن کوه های بسیار زیبای فنوج که چشم هر گردشگری را به خود جذب می کند.
 
میرانی تصریح کرد: یکی از مهمترین و شگفت‌انگیزترین مناظر گردشگری استان سیستان و بلوچستان یعنی آبشار پورآب در روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان قرار دارد.
عضو شورای اسلامی روستای اسفند بیان کرد: این آبشار که سرچشمه آن کوه های شهرستان‌های دلگان و فنوج سیستان و بلوچستان می باشد، در تمام فصول سال آب در آن جاری است.
 
میرانی عنوان کرد: با توجه به آسفالت این روستا تا مرکز شهرستان دلگان، همه ساله گردشگران زیادی از مناطق همجوار برای دیدن این پدیده زیبا و چشم نواز به روستای اسفند بخش جلگه چاه‌هاشم سفر می کنند.
 
وی اظهار کرد:آب این آبشار دیدنی در جنوب غرب سیستان و بلوچستان برای مصارف کشاورزی راهی مزارع و باغات این روستای زیبا می شود.
 
عضو شورای اسلامی روستای اسفند خاطرنشان کرد: نامگذاری این آبشار به پورآب به دلیل جاری بودن آن در این منطقه کم‌بارش و خشک و پرآب بودن آن است.
احمدی یکی از گردشگرانی است که برای دیدن این آبشار به اسفند سفر کرده درگفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: امسال از کرمان برای دیدن مناظر گردشگری شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان به اینجا مسافرت کردیم.
 
وی ادامه داد: به پیشنهاد یکی از اهالی، آبشار زیبای پورآب اسفند اولین مقصد گردشگری‌مان بود که واقعا هم با دیدن آن شگفت‌زده شدیم.
 
احمدی خاطرنشان کرد: ایجاد مکان‌هایی برای استراحت و تامین امکانات رفاهی در این منطقه ، می تواند کمک زیادی برای جذب مسافر و گردشگر کند.
 
روستای اسفند بخش جلگه چاه هاشم با جمعیتی بالغ بر 5 هزار نفر، در 90 کیلومتری جنوب شهرستان دلگان استان سیستان و بلوچستان واقع شده است.
 
انتهای‌خبر/م.ب


کد مطلب: 1806

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/report/1806/آبشاری-زیبا-شگف-انگیز-سیستان-بلوچستان-خودنمایی-میکند-اسفند-همیشه-پرآب-جاری

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir