۰
پنجشنبه ۱۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۰:۰۵
مجاهدی که در غربت به آرزویش رسید؛

از بلوچستان تا آذربایجان، شهادت در گمنامی برای وطن

روحانی شهید رحمت الله بامری از سربازان گمنام امام زمان(عج) که سال ۱۳۶۶ در منطقه عملیاتی اشنویه به شهادت رسید.
از بلوچستان تا آذربایجان، شهادت در گمنامی برای وطن
به گزارش صدای بلوچ، هفته سربازان گمنام یادآور رشادت‌ها و ازخودگذشتگی مردان و زنانی است که در گمنامی و به دور از چشم همگان برای اعتلای وطن عزیزمان تلاش و مجاهدت می‌کنند.
 
از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی، مجاهدان و سربازان گمنام بسیار زیادی بوده اند که جان خود را فدای انقلاب اسلامی و خاک میهن کرده اند.
 
شهرستان دلگان که در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی روستایی بیش نبوده هم یکی از فرزندان خود را که سرباز گمنام امام زمان(عج) بوده ، در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام اسلامی کرده است.
 
روحانی رحمت الله بامری یکی از مجاهدان و سربازان گمنام امام زمان(عج) از شهرستان دلگان است که سال ۱۳۶۶ در مناطق عملیاتی دفاع مقدس در منطقه اشنویه آذربایجان غربی به شهادت رسیده است.
 
 
رستم بامری برادر این شهید گرانقدر در گفتگو با خبرنگار ما گفت: روحانی شهید رحمت الله بامری فرزند مهیم در سال 1345 در روستای چاه محمد شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان چشم به جهان گشود؛ دوران ابتدایی و راهنمایی خود را در شهرستان ایرانشهر گذرانید و با هدایت حجت الاسلام سجادی برای ادامه تحصیل راهی و فراگیری علوم دینی حوزه علمیه شد.
 
برادر شهید رحمت الله بامری افزود: برای ادامه تحصیلات حوزوی راهی شهر مقدس قم شد و در همان شهر بود که سال 1364 بابانویی از این دیار مقدس ازدواج کرد که یک سال بعد خداوند به آنها دختری اعطا کرد که اسمش را فاطمه گذاشتند.
 
بامری تصریح کرد: برادرم چندین بار برای دفاع از کشور و دین اسلام راهی جبهه های حق علیه باطل شد که سرانجام سوم آذرماه سال 66 در منطقه عملیاتی هشت سال دفاع مقدس به شهادت رسید و پیکر پاک شهید رحمت الله بامری در بهشت زهرای روستای چاه محمد دلگان آرام گرفت.
 
 
حجت‌الاسلام والمسلمین محمد نارویی دوست‌شهید رحمت الله بامری در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: دوستی و مراودت من با آن شهید از دوران تحصیل در ایرانشهر آغاز شد و تا زمانی که به شهادت رسید ادامه داشت.
 
وی ادامه داد: شهید رحمت‌الله بامری جزء اولین افراد از جنوب سیستان وبلوچستان بود که به سربازان گمنام امام زمان(عج) پیوست و آنجا از خود رشادت‌ها و جانفشانی های بسیار زیادی نشان داد.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین نارویی خاطرنشان کرد: رحمت‌الله چندین بار داوطلبانه به جبهه‌های حق علیه باطل اعزام شد که سرانجام در جبهه های غربی به شهادت رسید.
 
 
مهیم بامری پدر شهید درباره خصوصیات فرزند شهیدش گفته است: رحمت الله اخلاق پسندیده ای داشت، قرآن خوان و با خدا بود، او قرآن را نزد مادر بزرگش نازخاتون نوابی (که زنی مکتب رفته بود) قبل از دبستان فرا گرفته بود شهید همگان را سفارش به دینداری و امانت داری می کرد و همیشه سعی در ترویج دین و معارف اسلامی داشت.
 
در بخشی از وصیت نامه روحانی شهید رحمت الله بامری آمده است: تا دفع فتنه مامور به جنگ با دشمنان هستیم؛ ماموریت جنگی داریم تا قرآن بماند و با قطره قطره خون شهداء انقلاب اسلامی آبیاری شود و سپس ثمردهد، امید ما این است که از ثمره درخت انقلاب اسلامی برای گسترش دین اسلام در تمام جهان استفاده شود.
 
انتهای‌خبر/م.ب
کد مطلب: 1795
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما