۰
يکشنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۱۵:۰۴
پس از گذشت سه سال چشم انتظاری محقق نشد؛

باز کردن گره کور از روند ساخت منازل سیلابی دلگان به دست بانک

روند ساخت منازل مسکونی در روستای کهنک لدی دلگان پس از گذشت سه سال به دلیل عدم تعهدات بانک انجام نشده است.
باز کردن گره کور از روند ساخت منازل سیلابی دلگان به دست بانک
به گزارش صدای بلوچ به نقل از عصر‌هامون، بارندگی‌های سال ۱۳۹۸ منجر به سیل در شهرستان دلگان شده و خسارات گسترده‌ایی به بخش مسکن روستایی آن وارد آمده است.
 
نزدیک به سه سال از فعالیت‌های بنیاد مسکن در جنوب سیستان و بلوچستان می‌گذرد، در برخی از نقاط، کار بازسازی خانه‌های آسیب دیده از سیل ۹۸ با پیشرفت خوبی مواجه بوده اما در برخی از روستا‌ها نیز پروژه‌ها با سرعت کمتری پیش می‌رود.
 
روند ساخت منازل مسکونی که بنیاد مسکن در روستای کهنک لدی دلگان شروع به ساخت کرده رضایت بخش نیست، تأخیر در تکمیل شدن واحد‌های مسکونی در روستا سبب گلایه مردم شده وبا وجود گذشت سه سال از وقوع سیل درروستا وضعیت ساخت مسکن همچنان ادامه دارد که به گفته رئیس بنیاد مسکن شهرستان ۸۰ منزل در حال ساخت؛ اما هنوز تکمیل نشده است.
 
بانک تسهیلات نمی‌دهد، تکمیل منازل روستایی به تعویق افتاد
 
ایرج موحدی، رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: سیل سال ۹۸ در جنوب سیستان و بلوچستان باعث تخریب منازل مسکونی شد و کار بازسازی خانه‌های تخریب شده در روستا‌های دلگان در اولویت کاری بنیاد مسکن قرار گرفت.
 
وی افزود: برای تسریع در روند احداث مسکن برای روستاییان خسارت دیده، یک ستاد بازسازی تشکیل شد تا روند پرداخت تسهیلات به متقاضیان نیز سریعتر انجام شود.
 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان تصریح کرد: عدم پرداخت تسهیلات به موقع توسط بانک‌ها، نبود یا کمبود مصالح ساختمانی در برخی مواقع و بعد مسافت از مرکز شهرستان به روستا، از جمله دلایلی است که از شتاب پروژه‌های بنیاد مسکن در شهر‌های جنوبی سیستان و بلوچستان کاسته است.
 
وی با اشاره به دلیل توقف ساخت منازل در یکی دو سال گذشته اذعان کرد: برای تسریع در روند بازسازی مسکن روستایی نیاز به همکاری بیشتر بانک عامل داریم، پرونده‌ها برخلاف انعقاد قرارداد در نوبت پرداخت قرار دارد، تأخیر چند ماهه در روند پرداخت قطعاً روستاییان را با مشکل مواجه کرد.
 
موحدی ادامه داد: با افزایش قیمت مصالح که در یکی دو سال اخیر هیچ گاه ثابت نبوده باعث توقف پروژه ساخت منازل در روستای کهنک لدی دلگان شدیم.
 
وی افزود: این ساختمان‌ها توسط خود مردم در حال ساخت هستند و خودشان پیمانکار گرفته و بنیاد مسکن فقط نظارت می‌کند صفر تا صد کار دست مردم و پیمانکار است.
 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان گفت: هزینه‌ها توسط تسهیلات بانکی به مردم داده می‌شود و بنیاد مسکن فونداسیون ساختمان را اجرا می‌کند و قسمتی از پول را بر اساس پیشرفت و نظارت که ناظر انجام می‌دهد، آزاد می‌کنیم.
 
وی افزود: کوتاهی از طرف بانک هاست بانک وقتی تسهیلات را آزاد نمی‌کند کار متوقف می‌شود، مردم پای کار هستند ولی وقتی بانک‌ها همکاری نمی‌کنند ما کاری نمی‌توانیم انجام دهیم.
 
موحدی تصریح کرد: از ۸۰ منزل تاکنون۳۰ منزل سقف‌زده، تعدادی درب، پنجره ودیوار چینی انجام شده است.
 
وی گفت: بحث پیشرفت این منازل به بانک‌ها ربط دارد، بانک‌ها مبالغ و تسهیلات را به کندی پرداخت می‌کنند و به علت تورم به وجود آمده در بازار تکمیل این پروژه‌ها به سال بعد موکل شد.
 
رئیس بنیاد مسکن شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: مبلغ کمک هزینه ۴۰ میلیون تومان برای تکمیل واحد‌ها است اگر این مبلغ پرداخت شود کار ساخت منازل به تندی صورت می‌گیرد.
 
انتهای خبر/ 
کد مطلب: 1788
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما