۰
دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ ساعت ۰۸:۴۸
داستان کلیشه‌ای که هر سال تکرار می‌شود؛

ماجرای قبض‌های نجومی برق در دلگان چه بود؟

قصه قبض‌های نجومی برق گویا برای اهالی شهرستان دلگان تمامی ندارد و هر سال این معضل تکرار می‌شود.
ماجرای قبض‌های نجومی برق در دلگان چه بود؟
به گزارش صدای بلوچ به نقل از پایگاه خبری عصرهامون، این روز‌ها صدور قبض‌های برق با اعداد بالا و نجومی به داستانی کلیشه‌ای و تکراری برای روستانشینان و اهالی شهرستان دلگان تبدیل شده است.
 
در ماه گذشته قبض‌های چند میلیونی برق برای اکثر مردم شهرستان دلگان صادر شده که باعث ناراحتی و اظهار گلایه شهروندان شده است.
 
در زمستان سخت سیستان و بلوچستان مردم شهرستان دلگان با توجه به نبود گاز لوله کشی، کمبود سیلندر گاز و از طرفی کمبود سوخت نفت، اغلب آنان از بخاری‌های برقی استفاده کردند و همین امر باعث صدور قبض با قیمت‌های بالا برای این شهروندان شده است.
 
۵۵ درصد مشترکان خانگی شهرستان دلگان پر مصرف هستند
 
علی یوسف زهی، مدیر امور برق شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار عصرهامون بیان کرد: طی آخرین دوره قرائت انجام شده، ۹ هزار و ۳۷۳ مشترک برق خانگی این شهرستان (۵۵ درصد) پر مصرف هستند.
 
وی با بیان اینکه هشت هزار مشترک شهرستان دلگان خوش مصرف و کم مصرف هستند، افزود: ۴۵ درصد مشترکان خانگی برق این منطقه خوش مصرف و کم مصرف هستند.
 
وی ادامه داد: چهار هزار و ۳۷ مشترک خانگی صورتحساب صفر تا ۵۰ هزار تومانی، سه هزار و ۹۶۴ مشترک خانگی صورتحساب ۵۰ تا ۱۰۰ هزار تومانی، پنج هزار و ۹۰۰ مشترک خانگی صورتحساب ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومانی، ۲ هزار و ۳۰۴ مشترک خانگی صورتحساب ۵۰۰ تا یک‌میلیون تومانی در آخرین دوره قرائت انجام شده دریافت کرده‌اند.
 
مدیر امور برق شهرستان دلگان با اشاره به اینکه مشترکان برق این شهرستان ۶ ماه نخست سال از الگوی گرمسیری یک (۳۰۰۰ کیلووات) که ارزانترین الگوی برق کشور است، برخوردار هستند، اذعان کرد: الگوی مصرف برق ۶ ماه دوم سال در شهرستان دلگان، ۲۰۰ کیلووات ساعت در ماه است.
 
وی اظهار کرد: مشترکان پرمصرف خانگی بابت مصارف مازاد بر الگوی مصرف از مزایای تعرفه یارانه‌ای برخوردار نمی‌شوند.
 
یوسف زهی با بیان اینکه برای مشترکانی که میزان مصرف آن‌ها بیش از الگو بوده، تعرفه برق به صورت تصاعدی و پلکانی محاسبه می‌شود، گفت: هدف این است تا توزیع عادلانه یارانه انجام شود، علاوه بر این کسانی که مصرف بیشتری دارند هزینه‌های نزدیک به قیمت واقعی و یا غیر یارانه‌ای را پرداخت کنند.
 
وی افزود: طبق قانون تعرفه برق مشترکان خانگی برای مصارف کمتر از الگو بر اساس نرخ یارانه‌ای، مازاد بر آن تا ۱. ۵ برابر، تا ۲ برابر و مصارف بیش از ۲ برابر به ترتیب با ضریب (۱. ۵)، (۲. ۵) و (۳. ۵) برابر هزینه تأمین برق محاسبه و دریافت می‌شود.
 
وی خاطرنشان کرد: ارسال پیامک عمومی و اطلاع‌رسانی از طریق رسانه‌های مرجع و درگاه‌های فضای مجازی جهت اعلام تغییر الگوی مصرف و همچنین، هشدار مصرف برق در فصل زمستان به کلیه مشترکان شهرستان انجام شده است.
 
انتهای خبر/ 
کد مطلب: 1778
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما