۰
سه شنبه ۲۷ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۶:۵۵
گزارشی از جاده های صعب العبور دهستان هودیان دلگان؛

روستاهایی که در سایه بی توجهی مسئولان جاده ندارند/ کلافگی مردم مناطق کوهستانی دلگان از صعب العبور بودن راه ها/ عدم پاسخگویی نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر ‌به خبرنگاران

روستاهای گوهر، سورک، ماهوکپته، گووس ، هیر، دهزیر، کهنوک،زیارت مزارسازان و بنکل شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان فاقد جاده مناسب و آسفالته هستند.
روستاهایی که در سایه بی توجهی مسئولان جاده ندارند/ کلافگی مردم مناطق کوهستانی دلگان از صعب العبور بودن راه ها/ عدم پاسخگویی نماینده حوزه انتخابیه ایرانشهر ‌به خبرنگاران
به گزارش صدای بلوچ، برخی از مناطق روستایی دلگان همچنان فاقد جاده آسفالته و مناسب برای تردد هستند، در برخی از این مسیرها حتی در حالت عادی هم تردد با دشواری و مشقت انجام می شود.

با این وجود در زمان بارندگی و سیل امکان تردد در این مسیر ها تا چند روز امکان پذیر نیست؛ مسیرهای صعب‌العبور و سنگلاخی که اهالی و حتی معلمان به دشواری به آنجا تردد می کنند.

منطقه گوهر، سورک، ماهوکپته، گووس، هیر، دهزیر، کهنوک، زیارت مزارسازان و بنکل از جمله این مناطق در بخش مرکزی شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان هستند که فاقد جاده آسفالته و مناسب برای عبور و مرور خودروهای سواری و یا حتی وانت بارها هستند.

بامری یکی از اهالی سورک بخش مرکزی شهرستان دلگان (روستایی در ۵۶ کیلومتری شهر گلمورتی مرکز دلگان ) در گفتگو با خبرنگار ما گفت: ساکنین این منطقه  برای تردد به مرکز دلگان بامشکلات زیادی از جمله نبود جاده استاندارد و  آسفالت مناسب و نبود خودرو مواجه هستند.

وی ادامه داد: جاده منطقه گوهر، سورک و بنکل که در ۱۵ کیلومتری جنوب شرق دهستان هودیان قرار دارد، به گونه ای سنگلاخی و صعب العبور است که مسافربرهای شخصی وحتی آنهایی که وانت بار دارند قید تردد به آن را زده اند.


شهدوستی یکی دیگر از اهالی این منطقه به خبرنگار ما گفت: بارها پیش آمده که یکی از اهالی این منطقه بیمار شده ولی به دلیل صعب العبور بودن و عدم دسترسی به جاده آسفالته مناسب،امکان اعزام آمبولانس وجود نداشته و یا اینکه شخص بیمار با دشواری و مشقت و پس از ساعت ها تحمل درد و رنج به مراکز درمانی مرکز شهرستان دلگان اعزام شده است.

وی عنوان کرد: زمان بارندگی و سیلاب، مسیرهای خاکی و صعب العبور این منطقه که در شرایط عادی تردد در آن به سختی انجام می شود، تا چند روز به کلی مسدود خواهند شد.

شهدوستی گفت: شما تصور کنید در شرایطی که باران و سیلاب همین مسیر صعب العبور و سنگلاخی را مسدود کرده، چگونه می توان یک خانم باردار که وضع حملش نزدیک است و یا یک بیمار اورژانسی را به مراکز درمانی اعزام کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از دولت آیت الله رئیسی و استاندار جدید سیستان و بلوچستان و همچنین نماینده مردم ایرانشهر و دلگان تقاضا داریم تا نسبت به احداث جاده آسفالته مناسب در روستاهای شمال شهرستان دلگان اقدام کنند.

در پیگیری این مطالبه مردمی ، خبرنگار ما طی تماس های مکرر با درخشان نماینده مردم ایرانشهر و دلگان در مجلس، وی پاسخگو نبوده است.


انتهای پیام
کد مطلب: 1698
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما