۰
چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۹
گزارشی از معضل کمبود مایه حیات در روستاها؛

نبود آب آشامیدنی تراژدی تلخ اهالی چاه محمد دلگان است/ مسئولان این داستان غم انگیز را پایان دهند

نبود آب آشامیدنی تراژدی تلخ و تکرای اهالی چاه محمد شهرستان دلگان است که از سال های گذشته با آن دست و پنجه نرم می کنند.
نبود آب آشامیدنی تراژدی تلخ اهالی چاه محمد دلگان است/ مسئولان این داستان غم انگیز را پایان دهند
به گزارش صدای بلوچ، نبود آب آشامیدنی بهداشتی و لوله کشی، داستان غم انگیز روستاییان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان است که هوای گرم و طاقت فرسای این روزها آن را به تراژدی دردناک، تلخ و تکراری تبدیل کرده است.

هر چند کمبود آب آشامیدنی در این مناطق قصه همیشگی و در تمام فصول سال جریان دارد، اما در فصل گرم سال که در شهرستان دلگان از فروردین ماه آغاز می شود، به اوج خود می رسد.

اهالی روستای چاه محمد لدی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار این پایگاه خبری از نبود آب لوله کشی و بهداشتی در این روستا اظهار گلایه کرده اند.

نبود آب آشامیدنی تراژدی تلخ اهالی چاه محمد دلگان است

نصرت بامری یکی از اهالی این روستا در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: این روستا لوله کشی شده اما به ندرت پیش می آید که در آن آب آشامیدنی جریان داشته باشد.

وی ادامه داد: اغلب اهالی روستای چاه محمد آب آشامیدنی مورد نیاز خود را از فاصله 15 کیلومتری و از شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان تهیه می کنند که البته افرادی که وسایل نقلیه ندارند از همان آب غیربهداشتی و غیرقابل شرب چاه ها استفاده می کنند.

بامری تاکید کرد: مسئولان شهرستان دلگان و یا مسئولان استان سیستان و بلوچستان و یا کشور یک روز خود را در وضعیت ما بگذارند، آیا چنین شرایط دشواری را تحمل می کنند.

مسئولان این داستان غم انگیز را پایان دهند

وی تصریح کرد: از مسئولان اداره آب و فاضلاب استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم تا نسبت به رفع معضل کم آبی در روستای چاه محمد شهرستان دلگان اقدام کنند.

مجید رخشانی ‌دهیار روستای چاه محمد شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ تصریح کرد: اهالی روستای چاه محمد شهرستان دلگان آب برای آشامیدن و حتی استحمام هم ندارند که این رویه آنها را با مشکلات و معضلات بسیار زیادی روبرو ساخته است.

وی ادامه داد: آب آشامیدنی این روستای محروم و دورافتاده از 10 اردبهشت به کلی قطع شده است، اما هنوز وصل نشده و پیگیری های مردم برای برطرف کردن این معضل هنوز جواب نداده است.

رخشانی عنوان کرد: مردم این منطقه مایه حیات خود را از فاصله 2 یا سه کیلومتری تامین می کنند، برخی از اهالی هم که دارای وسیله نقلیه هستند، با دبه های آب مجبورند از روستاهای اطراف و یا مرکز شهرستان دلگان آب آشامیدنی خود را تهیه کنند.

در هر حال می طلبد مسئولان نسبت به رفع این معضل همیشگی اهالی چاه محمد شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان که از سال های گذشته با آن دست و پنجه نرم می کنند، اقدام کنند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1213
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما