۰
چهارشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۱۷
گزارشی از اقدام جالب بسیجیان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان؛

گروه های جهادی ناجی کشاورزان گوجه کار بلوچ / تولید رب با دستان خالی

گروه های جهادی و بانوان بسیجی بلوچ با خرید محصول گوجه و تولید رب خانگی، ناجی کشاورزان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان شدند.
گروه های جهادی ناجی کشاورزان گوجه کار بلوچ / تولید رب با دستان خالی
به گزارش صدای بلوچ، عدم خرید گوجه کشاورزان شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از سوی کارخانجات رب کرمان و همچنین نبود کارخانه تولید رب گوجه در این استان محروم و از سوی دیگر خرید ارزان این محصول توسط دلالان موجب خسارت فراوان به کشاورزان این منطقه شده است.

تا جاییکه برخی از کشاورزان محصول گوجه خود را رها کرده اند که موجب خسارات فراوان به آنها شده است.

بهزادی یکی از اهالی چاهکیچی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: در سال زراعی ۹۸ و ۹۹ پنج هکتار از زمین زراعی خود را به کشت محصول گوجه اختصاص داده ام.

وی ادامه داد: باران های شدید و همچنین سیلاب های دی و بهمن ماه ۹۸ و همچنین فروردین ۹۹ موجب بروز خسارت به کشاورزان گوجه کار این منطقه محروم استان و کشور شد.

این کشاورز بلوچ تصریح کرد: شیوع ویروس کرونا موجب شد که نه محصول ما به خارج از کشور صادر شود و در داخل هم کمتر کسی پیدا می شد که این گوجه را بخرد.

بهزادی گفت: از یک سو قیمت پایین گوجه در بازار فروش و از سوی دیگر نخریدن تضمینی توسط دولت و همچنین نبود کارخانه رب در استان سیستان و بلوچستان موجب شده که این محصول به فروش نرسد.

وی ادامه داد: همه این ها موجب خسارت میلیاردی به کشاورزان گوجه کار شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان و همچنین کشاورزان جنوب کرمان شده است.

سجاد شبانکاره مدیر گروه جهادی محمد رسول (ص) در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: با توجه به نبود کارخانه رب در شهرستان و همچنین ضرری که متوجه کشاورزان دلگان شده بود، گروه جهادی محمد رسول (ص) تصمیم به خرید گوجه منطقه گرفتند.

وی ادامه داد: در مرحله اول یک تن و ۳۰۰ کیلو گوجه و تقریبا دو برابر قیمتی که به دلالان می‌فروختند، محصول کشاورزان شهرستان دلگان خریداری شد.

شبانکاره گفت: در این مرحله از یک تن و ۳۰۰ کیلو گوجه، بیش از ۳۰۰ کیلوگرم رب خانگی توسط بانوان بسیجی بلوچ شهرستان دلگان تهیه شد.

وی با تاکید بر اینکه رب های خانگی پس از تولید و بسته بندی به خارج از استان صادر می شود، عنوان کرد: رب ها در بازارچه سایر شهرها و استان های کشور به فروش خواهند رسید.

شبانکاره تصریح کرد: تا پایان برداشت گوجه، محصول کشاورزان شهرستان دلگان خریداری و توسط بانوان بلوچ رب خانگی تولید و سپس صادر خواهند شد.

مدیر گروه جهادی محمد رسول الله(ص) خاطرنشان کرد: برای خرید محصولات بیشتر از کشاورزان نیاز به حمایت ویژه خیرین و سرمایه گذاران داریم.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 1113
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما