۰
پنجشنبه ۲۴ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۱۱:۵۰
یادداشت؛ مجید بامری/

۸۰ سال نکبت و اشغالگری صهیونیست‌ها

نزدیک به ۸۰ سال نکبت و اشغالگری، صهیونیست‌ها از هیچ‌گونه کشتار ظلمی علیه فلسطینیان مسلمان دریغ نکرده‌اند.
۸۰ سال نکبت و اشغالگری صهیونیست‌ها
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، مجید بامری خبرنگار بلوچ در یادداشتی نوشت: تئودور هرتزل، رهبر صهیونیستی‌ یهودیان در اواخر قرن نوزدهم به فکر تأسیس کنگره و جنبشی برای صهیونیست‌ها افتاد و این نقشه و فکر خود را در سال ۱۸۹۷ عملی کرد.
 
پس از آنکه کنگره‌ای برای صهیونیست‌ها راه‌اندازی شد آن‌ها که در طول تاریخ کشوری مستقل نداشته‌اند با حمایت مستقیم فرانسه و انگلیس و خیانت برخی از حکام عرب و کوتاهی‌های دولت عثمانی، ‌یهودیان صهیونیست را به سرزمین فلسطین که تا آن زمان کشوری مستقل و زیرنظر عثمانی‌ها اداره می‌شد، گسیل داشتند.
 
صهیونیست‌ها با حمایت مستقیم انگلیس، در ابتدا شروع به خرید زمین فلسطینیان مسلمان کرده و هر کجا آن‌ها از فروش زمین خود امتناع می‌کردند صهیونیست‌ها با همکاری انگلیسی‌ها با اجبار اسلحه، فلسطینیان را از زمین و خانه خود بیرون می‌کردند.
 
صهیونیست‌ها با همکاری انگلیس، آمریکا و کشور‌های غربی و خیانت برخی از حکام عرب، کشور جعلی اسرائیل را تأسیس و سال ۱۹۴۸ در سازمان ملل آن را به تصویب رساندند.
 
در این نزدیک به ۸۰ سال نکبت و اشغالگری، صهیونیست‌ها از هیچ‌گونه کشتار ظلمی علیه فلسطینیان مسلمان و حتی تعداد معدودی مسیحیان که ساکنان اصلی کشور فلسطین بوده‌اند، دریغ نکرده‌اند.
 
صهیونیست‌های اشغالگر در این سال‌ها حتی به کشور‌های همسایه فلسطین نظیر لبنان، سوریه، مصر و اردن هم حملات و تجاوزاتی را داشته و جنایاتی زیادی را علیه مسلمانان در این کشور‌ها مرتکب شده‌اند.
 
با پیروزی انقلاب اسلامی و ابتکار حضرت امام خمینی(ره) در نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به نام روز قدس در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، خون تازه‌ای در شریان‌های مقاومت مردم مظلوم فلسطین جاری شد.
 
البته قبل از آن و تنها چند روز پس از پیروزی انقلاب اسلامی، سفارت رژیم غاصب صهیونیستی که با حمایت شاه خائن در کشورمان بود برای همیشه بسته شد و به جای آن سفارت کشور فلسطین دز جمهوری اسلامی ایران تأسیس شد.
 
در این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم ایران همواره و در همه صحنه‌های جهانی و بین‌المللی از مردم مظلوم و مستضعف فلسطین حمایت کرده‌اند.
 
بدون تردید امسال هم در روز جهانی قدس، مثل سال‌های گذشته مردم کشورمان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین و آرمان آن‌ها که خلاصی و آزاد شدن سرزمین‌های اشغالی و قدس شریف است، از فلسطینیان حمایت خواهند کرد.
 
انتهای‌ خبر/ م.ب 
کد مطلب: 1869
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما