۰
پنجشنبه ۳ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۴
یادداشت؛

لباس بلوچی، اصالت و تاریخ در کنار هم

لباس بلوچی هم اصیل است و هم سنتی و هم اینکه جاذبه زیادی دارد.
لباس بلوچی، اصالت و تاریخ در کنار هم
به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ، مجید بامری خبرنگار بلوچ در یادداشتی نوشت: بلوچ یکی از اصیل‌ترین اقوام ایرانی است که همچنان فرهنگ و رسوم قدیمی خود را حفظ کرده است؛ سنن و رسومی که گفتن درباره هر کدام یک مثنوی هفتاد من خواهد شد.
 
لباس بلوچی هم اصیل است و هم سنتی و هم اینکه جاذبه زیادی دارد، به‌نحوی‌که بزرگان زیادی از جمله مقام معظم رهبری، حدادعادل رئیس اسبق مجلس شورای اسلامی و... آن را به تن کرده و همواره از آن تجلیل کرده‌اند.
 
این قوم بااصالت همواره و از دیرباز حافظ مرزهای خاکی و معنوی ایران عزیز بوده است؛ مبارزه علیه پرتغالی‌های استعمارگر در چابهار، مبارزه با اشغالگران انگلیسی در دره نالک و شهدای این قوم در دوران دفاع مقدس و مبارزه با اشرار و تروریست‌ها خود گواه وطن‌دوستی بلوچ‌ها است.
 
دشمن در این ۴۴ سال پس از پیروزی انقلاب اسلامی همواره در کشورمان و به‌ویژه در استان سیستان و بلوچستان به دنبال درگیری‌های قومی و مذهبی بوده؛ اما با بصیرت مثال‌زدنی مردم این استان نقشه‌های خبیثانه دشمنان نقش‌برآب شده است.
 
در چند ماه اخیر دشمن با اجیرکردن و به‌کارگیری عده‌ای مزدور درصدد بود تا در سایه لباس سنتی این قوم اصیل ایرانی، علیه کشورمان و انقلاب اسلامی فعالیت کنند.
 
مردان و زنان بلوچ، همواره در این سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی با حضور در صحنه‌های مختلف، از نظام اسلامی و وطن عزیزمان دفاع کرده‌اند و هیچگاه به دشمنان این مرزوبوم اجازه سوءاستفاده نخواهند داد.
 
درهرحال انتظار است مسئولان قضایی و امنیتی کشوری و استان سیستان و بلوچستان با افرادی که درصدد سوءاستفاده از لباس مردان و زنان بلوچ هستند، برخورد قاطعانه داشته باشند.
 
انتهای خبر/ م.ب
کد مطلب: 1820
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما