۰
شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۸:۰۰

صف های طولانی نفت سفید در شهرستان دلگان/ یک جایگاه سوخت جوابگوی مردم شهر گلمورتی نیست

صف های طولانی و همچنین نبود نفت سفید در شهرستان دلگان موجب اظهار گلایه مردم این منطقه شده است.
صف های طولانی نفت سفید در شهرستان دلگان/ یک جایگاه سوخت جوابگوی مردم شهر گلمورتی نیست
به گزارش صدای بلوچ، مردم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان از جمله معدود نقاطی در کشورمان هستند که از نعمت گاز شهری بی بهره اند و برای گرم کردن منازل خود از نفت سفید و بخاری های برقی و در برخی از روستاهای دورافتاده و مناطق عشایری از زغال استفاده می کنند.

اما این روزها نفت سفید کمیاب شده و یا جایگاه های سوخت به صورت محدود آن را توزیع می کنند که این خود موجب بروز مشکلات و همچنین صف های طویل جلوی تنها جایگاه سوختی که در شهر گلمورتی مرکز شهرستان نفت سفید توزیع می کند، شده است.

ناصر بامری یکی از اهالی شهرستان دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: در تنها جایگاه سوخت نفت مرکز این شهرستان یا اصلا سوخت منازل مردم وجود ندارد و یا در هنگام توزیع بسیار شلوغ است.

وی ادامه داد: برای دریافت سهمیه نفت سفید منازل خود مجبوریم چندین ساعت در صف های طویل تنها جایگاه سوخت نفت شهر گلمورتی باشیم.

بامری تصریح کرد: در حالی که مردم محروم این شهرستان با کمبود سوخت برای گرم کردن منازل خود دست و پنجه نرم می کنند، که لوله های گاز از فاصله ۳ کیلومتری این شهرستان می‌گذرد.

این شهروند گفت: تعرفه چند صد هزاری برق که ماه قبل برای مردم صادر شد، موجب شده که اغلب اهالی شهرستان دلگان از بخاری برقی استفاده نکنند و سرمای نزدیک به صفر درجه را تحمل کنند.

وی گفت: تابحال چندین بار مسئولان وعده گازرسانی به این شهرستان را داده اند اما علی رغم وعده ها و حرف های آنها، هنوز خبری از گازرسانی به دلگان نیست‌.

این شهروند عنوان کرد: در این ایام هوای شهرستان کویری دلگان و روستاهای تابعه آن بسیار سرد و حتی برخی از شب ها یخبندان می شود، نبود سوخت موجب بروز مشکلات زیادی شده است.

وی بیان کرد:از مسئولان شهرستان دلگان و استان سیستان و بلوچستان تقاضا داریم تا نسبت به رفع این مشکل مردم این منطقه محروم اقدام کنند.

مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: نفت در حال توزیع است و به اندازه کافی در جایگاه سوخت شهر گلمورتی مرکز این شهرستان ذخیره شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: و در صورتی که متصدی جایگاه سوخت به هر دلیلی تخلفی انجام دهد، با وی به صورت قانونی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام
کد مطلب: 863
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما