پیکر «حاج قاسم» روی دوش مردم عراق؛

تشییع باشکوه شهدای حمله تروریستی آمریکا از کاظمین/ اعلام انزجار عراقی ها از اقدامات آمریکا و سعودی ها +تصاویر و فیلم

صدای بلوچ , 14 دی 1398 ساعت 11:53

مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا از کاظمین آغاز شد.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مراسم وداع با پیکر سردار شهید سلیمانی و شهدای حمله تروریستی آمریکا به فرودگاه بغداد، با حضور خیل عظیم جمعیت مردم عراق از کاظمین برگزار شد.
روز گذشته سفارت جمهوری اسلامی ایران در بغداد اعلام کرد تشییع پیکر پاک سرداران شهید اسلام، امروز صبح شنبه در بغداد انجام و بنا به درخواست آحاد مردم عراق، پیکرهای مطهر در شهرهای مقدس کربلا و نجف نیز تشییع و سپس به مشهد انتقال خواهند یافت.
همچنین هیئت حشد شعبی عراق هم در بیانیه‌ای اعلام کرد عراق امروز (شنبه) راس ساعت 10 صبح شاهد مراسم رسمی تشییع پیکرهای رهبران شهید حاج ابومهدی المهندس و حاج قاسم سلیمانی به همراه گروهی از یاران آنها خواهد بود و پس از آن نیز در ساعت 11 صبح تشییع مردمی از دروازه منطقه الخضراء به سمت الجادریه انجام خواهد شد.به همین دلیل نیز از همه عراقی‌ها دعوت می‌کنیم که در مراسم وداع با فرماندهان مجاهد پیروزی بر داعش شرکت کنند.

ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق در صحبت‌هایی به تشریح برنامه تشییع پیکر مطهر سرلشکر شهید سپهبد قاسم سلیمانی و همراهان وی در عراق پرداخت و در این باره گفت: الان در حرم شریف کاظمین برای آماده سازی مراسم شهدای عزیز هستیم و انشالله اجساد طیبه شهدا تا دقایقی دیگر به اینجا آورده خواهند شد تا مراسم باشکوهی در حرم امام جواد (ع) و امام کاظم (ع) برگزار شود که این مراسم با حضور مسئولین محترم عتبه و مردم کاظمین خواهد بود.
مسجدی در ادامه گفت: آنطوری که دوستان من گفته‌اند از طرف عتبه کاظمین 3 روز هم مراسم برای شهدای عزیز به طور مستمر برگزار خواهد شد. انشالله بعد از آنکه تشییع پیکر مطهر شهدا در کاظمین انجام شد برای مراسم رسمی که در بغداد است انشالله شهدا به آنجا منتقل خواهند شد.
 
 


سفیر ایران در انتها گفت: امیدواریم انشالله شهدای عزیز ما سردار سلیمانی و ابومهدی مهندس و بقیه شهدا با ائمه بزرگوار‌، امام جواد (ع) و امام موسی بن جعفر (ع) محشور باشند.
بامداد جمعه 13 دیماه در جریان حمله پهپاد آمریکایی به کاروان حشد الشعبی سردار سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه و ابومهدی المهندس معاون سازمان حشد الشعبی عراق و تعدادی از همراهانشان به شهادت رسیدند.

 

روابط عمومی کل سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد:‌ مراسم تشییع پیکر این فرمانده دلاور جبهه مقاومت و همرزمانش پس از ورود به کشور، صبح روز یکشنبه (۱۵ دی ماه) در جوار بارگاه منور و ملکوتی علی بن موسی الرضا (ع) برگزار و مراسم تشییع در تهران، صبح روز دوشنبه (۱۶ دی ماه) برگزار و سپس پیکر مطهر این سرباز امت و ولایت صبح سه شنبه (۱۷ دی ماه) در کرمان تشییع و خاکسپاری خواهد شد.


کد مطلب: 779

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/779/تشییع-باشکوه-شهدای-حمله-تروریستی-آمریکا-کاظمین-اعلام-انزجار-عراقی-اقدامات-سعودی-تصاویر-فیلم

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir