۰
چهارشنبه ۴ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۰
در توئیتر مطرح شد

روایت سفیر ایران از دروغ‌پردازی ناشیانه رویترز به نفع صهیونیست‌ها

سفیر ایران در انگلیس گفت که خبر رویترز درباره حوادث اخیر ناظر بر این واقعیت است که این سازمان از سیاست‌های «روپرت مرداک» صاحب امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی در جهت منافع اسرائیل تبعیت می کند.
روایت سفیر ایران از دروغ‌پردازی ناشیانه رویترز به نفع صهیونیست‌ها
به گزارش صدای بلوچ، «حمید بعیدی نژاد» در توئیتر نوشت برخی رسانه‌ها براساس سیاستی قدیمی برای باورپذیر کردن یک دروغ، آن‌را خیلی بزرگ می‌سازند. خبر رویترز که کشته شدگان حوادث اخیر را یک هزار ۵۰۰ نفر اعلام و دستور صدور خشونت‌ها را به رهبری نظام مستند نمود، از همین نمونه است.
وی ادامه داد: تدبیر رهبری همواره مدارا با تظاهر کنندگان بوده است. حتی عفو بین الملل که به‌دنبال بالا بردن آمار غیر تأیید شده بوده، تعداد کشته شدگان را حدود ۳۰۰ نفر دانسته است. چنانچه خبرنگاران رسانه‌های غربی هم توجه کردند، رویترز در خبر جعلی خود به‌نحو عجیبی به کشته شدن چند صد خانم در حوادث اشاره دارد در حالیکه حضور خانم‌ها در تظاهرات پایین بوده است.
سفیر ایران در لندن توضیح داد که اصولاً اینکه یک رسانه خارجی بدون داشتن خبرنگار و اطلاعات دست اول در محل، بتواند ادعای دستیابی به آماری از قربانیان حوادث اخیر در ایران داشته باشد محل سوال است، به‌ویژه از سوی خبرگزاری رویترز که دفتر آن دقیقاً به‌دلیل همین سیاست جعل خبر و دروغ‌پردازی چند سال پیش در ایران بسته شد.
وی افزود: خبرگزاری رویترز که بخشی از کمپانی تامسون رویترز بوده و چندین سال پیش از سوی کمپانی اصل انگلیسی خود به یک شخصیت کانادایی صهیونیست فروخته و تحت حاکمیت کانادا در آمد، متأسفانه طی سال‌های اخیر سیاستی بر اساس پیشداوری و دروغ را علیه ایران و جریان مقاومت در منطقه به اجرا در آورده است.
بعیدی نژاد یادآور شد: هنوز زمان زیادی نمی‌گذرد که رویترز با اشاره به منبع جعلی خود، خبری دروغ در خصوص جلسه مقامات ارشد امنیتی ایران برای تصمیم گیری برای حمله به تأسیسات آرامکو را منتشر نمود، ادعایی که حتی سازمان ملل متحد اصل موضوع حمله توسط ایران را رد کرد. هرچند باعث توقف دروغ پردازی رویترز نگردید.
سفیر ایران در انگلیس افزود: سیاست رویترز تبعیت از سیاستی است که روپرت مرداک، صاحب امپراطوری رسانه‌ای صهیونیستی، سال‌ها قبل رسماً آنرا اعلام کرد که رسانه‌های دارای مالکیت یهودی در جهان وظیفه حمایت از اسرائیل را دارند.
وی گفت که جای تعجب نیست که اولویت اصلی امروز مالک کانادایی و صهیونیست رویترز از تورنتو، حمایت از اسرائیل است.
بعیدی نژاد همچنین ادامه داد که عجیب نیست که بلافاصله بعد از انتشار خبر رویترز که مورد اشاره برایان هوک قرار گرفت، سازمان منافقین (MEK) با حمایت از همین خبر رویترز مبنی بر کشته شدن یک هزار و ۵۰۰ نفر در حوادث اخیر، خود را به‌عنوان تنها نیروی مؤثر در ایران در مدیریت و هدایت تظاهرات و درگیری‌های خیابانی سازمان یافته معرفی کرد.
سفیر ایران در انگلیس یادآورشد: مقام‌های مسئول کشور اظهار داشته اند که با پایان بررسی‌های خود، آمار دقیق حوادث اخیر را که بسیار کمتر از تمامی آمار خارجی می‌باشد، اعلام خواهند کرد. اما وظیفه‌ی حرفه‌ای مؤسسات و رسانه‌ها ایجاب می‌کند که تا اعلام این آمار رسمی، از خبرسازی و جعل اخبار غیرواقعی خودداری کنند.
منبع: مهر
انتهای پیام/
کد مطلب: 744
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما