۰
جمعه ۲۴ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۲۹
امام جمعه دلگان :

در دوران امام صادق(ع) زمینه برای بحث های علمی فراهم شد/ هفته وحدت از ابتکارات بنیان گذار انقلاب

امام جمعه دلگان گفت: در دوران امام جعفر صادق(ع) زمینه برای بحث های علمی و آزادی های سیاسی فراهم شد.
در دوران امام صادق(ع) زمینه برای بحث های علمی فراهم شد/ هفته وحدت از ابتکارات بنیان گذار انقلاب
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های این هفته دلگان با گرامی داشت میلاد پیامبر گرامی اسلام ، گفت: هفته وحدت از ابتکارات مهم و اثربخش بنیان گذار انقلاب اسلامی بوده که نقش بسیار اساسی در پیوند و همبستگی میان مسلمانان داشته است.

خطیب جمعه دلگان در ادامه به سالروز میلاد حضرت امام جعفر صادق(ع) اشاره کرد و گفت: ایشان در مدت 34 سال پیشوایی خویش، خلافت حاكمانی از خاندان بنی امیه و بنی عباس را تجربه كرد و این دوره به دلیل همزمان شدن با ضعف و درهم ریختگی دستگاه خلافت، زمینه برای آزادی‌های سیاسی و بحث های علمی فراهم شد.

وی عنوان کرد: امام صادق (ع) از این فرصت ایجاد شده برای پاسخ دادن به نیازهای اندیشه ای و فلسفی مردم بهره جست و نهضتی دانش محور را پایه ریزی كرد و بنیانگذار مكتب فقه تشیع لقب گرفت. 

حجت الاسلام بامری ادامه داد: امام جعفر صادق(ع) با نشر معارف اسلام و آیین پیامبر(ص)، كلیدی‌ترین شخصیت در شكل‌گیری مذهب فقهی امامیه به شمار می رود.

وی تصریح کرد: كوشش های خستگی ناپذیر ششمین امام شیعیان(ع) كه با اصلاح تفكرات پیروانش و تربیت شاگردان بسیاری همراه بود به شكل گیری یك مكتب اندیشه ای نظام مند در شیعه منجر شد كه به بیمه شدن و احیای اسلام ناب و پالایش تفكر اسلامی در طول سالیان متمادی انجامید. 

حجت الاسلام بامری گفت: در دوره امامت امام صادق(ع) مسلمانان بیش از گذشته نسبت به آموختن علم و دانش اندوزی گرایش یافتند و در شهرهایی از جمله مدینه، مكّه، كوفه و بصره جلسه های درس و مناظره های علمی برقرار شد. 

امام جمعه دلگان خاطرنشان کرد: امام صادق (ع) در ارتباط با ارزش علم می فرماید: «اگر مردم مي ‏دانستند كه علم چه فوایدي دارد، هر آینه در جستجوي آن بر مي ‏آمدند، گرچه در راه آن خون بریزند و در ژرفاي دریاها فرو روند.» 

انتهای پیام/
کد مطلب: 655
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما