یک کارشناس مذهبی:

مسأله جانشینی و امامت بر اساس شایستگی است/ امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش، نقشه عباسی را باطل کرد

صدای بلوچ , 16 آبان 1398 ساعت 9:57

یک کارشناس مذهبی گفت:امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش حضرت مهدی (عج)، نقشه عباسی را باطل کرد.


حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: نهم ربیع الاول، نه تنها نخستین روز امامت امام عصر (عج) است، بلکه آغاز دوره ای حیاتی و مهم در تاریخ اسلام و شیعه نیز به شمار می آید.

این کارشناس مذهبی گفت: هشتم ربیع الاول سال ۲۶۰ هـ.ق، امام حسن عسکری (ع) پس از این که نماز صبح را خواندند، بر اثر زهری که معتمد حاکم عباسی به ایشان خورانده بود، به شهادت رسید.

وی ادامه داد: این حادثه در شرایطی روی داد که امام حسن عسکری (ع) افزون بر این که مانند پدران خود زمینه را برای غیبت آماده کرده بود، شب پیش از شهادتشان، دور از چشم مأموران خلیفه، نامه های بسیاری مبنی برولایت امام زمان (عج) به شهرهای شیعه نشین فرستادند.

وی تصریح کرد: حکومت عباسی از مدت ها پیش بر اساس سخن حضرت رسول اکرم (ص) و امامان معصوم (ع) مبنی بر این که مهدی فرزند امام حسن عسکری (ع) است، امام یازدهم را زیر نظر داشت و مراقب بود تا فرزندی از ایشان باقی نماند، ولی امام یازدهم با پنهان نگه داشتن خبر ولادت فرزندش این نقشه را باطل کرده بود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری افزود: پس از شهادت امام (ع) کم کم خبر فرزندی به نام مهدی (عج) پخش شد و تلاش چند باره خلیفه عباسی برای یافتن امام مهدی (عج) به نتیجه نرسید.

این کارشناس مذهبی اضافه کرد: مسأله جانشینی و امامت در اسلام بر اساس شایستگی افراد بوده و سن و سال هیچ تأثیری نداشته است، پیامبر اکرم( ص) در سال سوم هجرت بعد از دعوت خویشان خود به اسلام، حضرت امام علی (ع) را که نوجوان بود به خلافت و وصایت منصوب کرد؛ بر این اساس روز هشتم ربیع الاول سال ۲۶۵ هجری قمری، امامت حضرت مهدی(عج) آغاز شد.

انتهای پیام/
 


کد مطلب: 635

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/635/مسأله-جانشینی-امامت-اساس-شایستگی-امام-یازدهم-پنهان-نگه-داشتن-خبر-ولادت-فرزندش-نقشه-عباسی-باطل

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir