۰
چهارشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۵۳
یک کارشناس مذهبی:

امام حسن عسکری(ع) بیشترین عمر خود را در زندان به سر برد/ آن حضرت برای ترویج دین اسلام تلاش بسیاری کرد

یک کارشناس مذهبی گفت:امام حسن عسکری(ع) بیشترین عمر خود را در تبعید و زندان حکام ظالم عباسی به سر برد.
امام حسن عسکری(ع) بیشترین عمر خود را در زندان به سر برد/ آن حضرت برای ترویج دین اسلام تلاش بسیاری کرد
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام حسین عسکری (ع)، بیان کرد: مدت امامت امام حسن عسکری علیه السلام ۶ سال بود که از سال 254 هجری قمری شروع و در سال 260 با شهادت آن حضرت پایان یافت.

وی ادامه داد: امام حسن عسکری(ع) در طول مدت زندگانی و به ویژه در دوران امامت خویش به واسطه مبارزه با طاغوت های زمان در تبعید و زندان و تحت نظر به سر می برد و سرانجام در هشتم ربیع الثانی سال 260 و در 28 سالگی در شهر سامراء و توسط احمد معتمد، پانزدهمین خلیفه عباسی به طرز مرموزی مسموم و به شهادت رسید.

این کارشناس مذهبی تصریح کرد: زندگی آن حضرت در دوران شش تن از خلفای ستمگر عباسی سپری شد و از آنجایی که امام عسکری علیه السلام را در محله عسکر - که محل سکونت سپاهیان ترک عباسی بود - جای داده بودند به آن حضرت عسکری می گویند.

وی افزود: حضرت حجة بن الحسن امام زمان (عج( یگانه فرزند و جانشین امام حسن عسکری علیه السلام است که بعد از آن حضرت سکاندار کشتی ولایت و امامت شد و امروزه آفتاب وجودش در پشت پرده غیب قرار گرفته است و به اراده خداوند متعال ظهور نموده و جهان را با نور وجودش پر از عدل و داد خواهد ساخت.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: اين امام همام در طول حيات 29 ساله خود و در دوران شش ساله امامتشان در ترويج دين اسلام و اعتقادات شيعه تلاش هاي بسياري كردند.

وي آماده سازي مردم براي غيبت حضرت امام زمان (عج) را از كارهاي بزرگ و ارزشمند امام حسن عسكري(ع) در دوران امامت ذكر و خاطرنشان کرد: اين امام بزرگوار در مجالس و محافل مختلف بحث غيبت حضرت مهدي موعود (عج) را مطرح مي كردند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 632
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما