۰
دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۹
مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان مطرح کرد

چابهار؛ درگاه واردات کالاهای اساسی جهت جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک/ تخلیه 2 کشتی حامل شکر و برنج وارداتی در تنها بندر اقیانوسی کشور

مدیرکل اداره غله و خدمات بازرگانی سیستان و بلوچستان از ورود 2 فروند کشتی حامل شکر خام و برنج وارداتی به بندر چابهار خبر داد و گفت: با حمایت دولت این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور درگاه واردات کالاهای اساسی جهت جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک کشور می شود.
چابهار؛ درگاه واردات کالاهای اساسی جهت جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک/ تخلیه 2 کشتی حامل شکر و برنج وارداتی در تنها بندر اقیانوسی کشور
به گزارش صدای بلوچ ، غلامعلی گنجعلی در گفت وگو با عصرهامون، گفت: 2 فروند کشتی حامل شکر خام به ظرفیت 60 هزار تن و برنج وارداتی به ظرفیت 17 هزار تن از اواخر هفته گذشته در بندر چابهار پهلو گرفته و عملیات تخلیه و بارگیری آن کماکان ادامه دارد.

وی نگاه ویژه دولت به محور شرق کشور به خصوص بندر چابهار را امیدوار کننده دانست و افزود: این بندر به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور می تواند نقش موثری در تأمین کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز ایفا کند.

وی ادامه داد: اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان سیستان و بلوچستان به نمایندگی از شرکت بازرگانی دولتی ایران در نظر دارد با حمایت دولت ، واردات بخش قابل توجهی از کالاهای اساسی مورد نیاز کشور را در راستای تنظیم بازار و جبران کسری و حفظ ذخایر استراتژیک کشور را از طریق بندر چابهار محقق سازد.

گنجعلی اظهار کرد: این فرایند با توجه به سرمایه گذاری های انجام شده و فراهم سازی زیر ساخت های ترانزیتی، افزایش ظرفیت تخلیه و همچنین قابلیت پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت 100 هزار تن در بندر چابهار و افزایش امکانات سخت افزاری و نرم افزاری به منظور تسریع در امر تخلیه و کاهش هزینه های ادارات دور از دسترس نخواهد بود.

وی در پایان تصریح کرد: اختصاص کشتی به بندر چابهار می تواند زمینه بهره برداری از مزایای جغرافیایی مناسب و نقش بسزا و راهبردی این بندر توسعه و رونق اقتصادی و همچنین ایجاد اشتغال در استان را فراهم کند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 593
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما