۰
جمعه ۱۵ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۲:۵۳
امام جمعه دلگان:

احیای امربه معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین(ع) است

امام جمعه دلگان گفت:احیای امربه معروف و نهی از منکر فلسفه اصلی قیام امام حسین(ع) است.
احیای امربه معروف و نهی از منکر فلسفه قیام امام حسین(ع) است
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه دلگان با اشاره به فرارسیدن ماه محرم و ایام عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع)، بیان کرد: فلسفه قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر است و به همین جهت هفته اول محرم به عنوان هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر نامگذاری شده است.

وی افزود: اهمیت این دو فریضه چنان بالا است که در بیش از ده آیه قرآن مستقیم‌از آن نام برده شده و این به غیر از آیاتی است که به صورت غیر مستقیم به این دو فریضه مهم اشاره شده است.

امام جمعه شهرستان دلگان اضافه کرد: در آیات قرآن کریم آمده که خداوند متعال فرموده است: آمران به معروف و ناهیان از منکر از رستگاران هستند و این نشان از اهمیت این دو فریضه مهم نزد پروردگار است.

حجت الاسلام والمسلمین بامری گفت: نبی مکرم اسلام در باب فضیلت امر به معروف و نهی از منکر فرموده اند: هرگاه امت من از انجام این دو فریضه واجب سرپیچی کنند، گویا که به خداوند متعال اعلان جنگ داده اند.

وی تصریح کرد: اگر از طرف مردم و دولت به این دو فریضه الهی امر به معروف و نهی از منکر توجه شود قطعا در جهت کاهش آسیب های اجتماعی نقش موثری خواهد داشت.

امام جمعه دلگان در ادامه با اشاره به سالروز کشتار مردم در میدان ۱۷ شهریور توسط رژیم شاه که به نام روز شهدا نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در ۱۷ شهریور ۱۳۵۷ رژیم سفاک و منحوس پهلوی تعدادی زیادی از مردم را به جرم دفاع از آرمان های انقلاب و دفاع از بنیان گذار انقلاب اسلامی، به شهادت رساند.

انتهای پیام/
کد مطلب: 477
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما