۰
پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۳
یک کارشناس مذهبی:

«آیه هل اتی»در شان اهل بیت پیامبر اکرم(ص)نازل شد/خداوند سبحان از ایثار حضرت علی(ع) و خانواده بی نظیرش تقدیر کرد

یک کارشناس مذهبی گفت: خداوند سبحان‌ در سوره انسان از ایثار حضرت علی(ع) و خانواده بی نظیرش تقدیر کرد.
«آیه هل اتی»در شان اهل بیت پیامبر اکرم(ص)نازل شد/خداوند سبحان از ایثار حضرت علی(ع) و خانواده بی نظیرش تقدیر کرد
حجت الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ، با اشاره به سالروز نزول «سوره هل اتی»، بیان کرد: این سوره در شان و فضیلت اهل بیت پیامبر اکرم(ص) یعنی امام علی (ع) حسنین (ع) و‌حضرت فاطمه (س)نازل شد.

این کارشناس مذهبی گفت: در این سوره داستان معروف نذر این بزرگواران و اطعام کریمانه آنان را مطرح می‌کند که خداوند این صفات عالی آنان را ستود. 

وی بیان کرد: اهل بیتی که پس از سه روز روزه‌داری از افطار خود گذشتند تا به درخواست بنده‌ای از بندگان خدا دست رد نزنند در این فداکاری، درس‌های بسیار زیادی نهفته است.

وی افزود:امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) برای بهبود بیماری حسنین با سفارش پیامبر(ص) سه روز را روزه گرفتند و در هر سه روز افطاری خود را به نیازمندان دادند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری عنوان کرد: پس از بخشش این بزرگواران خداوند در شأن آنها و در روز بیست وپنجم ذی‌الحجه سوره هل اتی را نازل فرمودند که این سوره نام‌های متعددی دارد از مشهورترین آنها «انسان» ، «دهر» و «هل اتی» است این سوره در مدینه نازل شده است و دارای 31 آیه است.

این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد:خداوند سبحان از ایثار و خود گذشتگی حضرت علی(ع) و خانواده بی نظیرش تقدیر کرد و قلب پیامبر(ص) را تسلی بخشید.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 446
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما