۰
جمعه ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ ساعت ۰۷:۵۶
یک کارشناس مذهبی:

امام نهم دارای حكمت منحصر بفردی بود

یک کارشناس مذهبی گفت: امام جواد (ع) دارای حكمت منحصر بفردی بوده است.
امام نهم دارای حكمت منحصر بفردی بود
حجت الاسلام والمسلمین محمد بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ بیان کرد: امام نهم شيعيان در طول دوران حيات مبارك خود در زنده كردن و ترويج مكتب مقدس تشيع نقش ويژه و چشمگيري داشت، حضرت جواد (ع) در عمر 25 ساله خود به بهترين شيوه ممكن پيشوايي امت پیامبر اسلام را عهده دار بودند.

وی گفت: راه و سيره عملي آن امام همام بايد بيش از پيش براي نسل جوان و آينده معرفي شود، چرا که شخصيت منحصر بفرد حضرت جواد (ع) در زمان خود زمينه هاي ترويج و اشاعه دين اسلام و مكتب تشيع را فراهم كرد.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: حضرت امام جواد (ع) با وجود اينكه در سنين كودكي به امامت رسيد ولي داراي معرفت و حكمت منحصر بفردي بود به طوريكه در همان سنين كم، برجستگي ها و ويژگي هاي معنوي و آسماني امامت در وجود امام نمايان بود.

حجت الاسلام والمسلمین بامری ادامه داد: در دوره امام، خفقان خاصي حاكم بود و امام جواد (ع) در آن زمان تحت نظر حكومت وقت بود ولي درايت و تدبير امام جواد (ع) موجب ترويج و نشر علوم اسلامي شد.

وی اضافه کرد:رمز موفقيت جوانان تبعيت از دستورات الهي و نيز حركت در مسير ولايت است، جوانان بايد با آگاهي و بصيرت كافي و وافي به دنبال مسير حق باشند و به تبليغات منفي و ظلماني دشمنان توجهي نكنند.

این کارشناس مذهبی افزود: مديريت ، بينش و بصيرت حضرت امام محمد تقي (ع) به مانند سدي محكم در مقابل توطئه هاي دشمنان اسلام و قرآن بوده و پيروان و شيفتگان آن حضرت براي تبعيت و ادامه دادن راه و مسير نوراني امام نهم شيعيان بايد در همه حال آگاه به زمان باشند و از مسير حقيقت محض الهي گمراه نشوند.

حجت الاسلام والمسلمین بامری خاطرنشان کرد: امام محمد تقي(ع) در آخر ذيقعده سال 220 در 25 سالگي به فرمان معتصم عباسي به شهادت رسيد و پيكر مطهر آن حضرت در قبرستان قريش در شهر كاظمين كه مجاور شهر بغداد است، در كنار مزار جد بزرگوارش، امام كاظم (ع) به خاك سپرده شد.

انتهای پیام/
 
کد مطلب: 422
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما