جای خالی برای نام نویسی دانش آموز نداریم/کمبود کلاس درس مانع ثبت نام دانش آموزان سراوانی شد!

صدای بلوچ , 16 تير 1398 ساعت 9:07

مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان گفت: با توجه به آمار بالای زاد و ولد در شهرستان سراوان نیاز نیازمند افزایش 138 کلاس درس در شهرستان هستیم.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از شستون؛ با آغاز فصل نام نویسی دانش آموزان، فرآیند ثبت نام کلاس اولی ها و سایر پایه های تحصیلی در شهرستان سراوان با مشکل مواجه شده است.

اما این روزها عدم ثبت نام دانش آموزان در محدوده جغرافیایی محل سکونت و یا پر شدن کلاس های درس به یکی از مشکلات و دغدغه های اساسی خانواده ها تبدیل شده است.

یکی از شهروندان سراوانی در گفت و گو با شستون با بیان اینکه فرزندش دانش آموز یکی از مدارس سطح شهر در محدوده مسکن مهر بوده، بیان کرد: با توجه به اینکه در خیابان حافظ سکونت دارد و زن سرپرست خانوار نیز می باشد، قصد دارد که فرزندش را در یکی از مدارس نزدیک به محل سکونت خود ثبت نام کند.

 وی افزود: پس از دریافت پرونده تحصیلی فرزندش به مدارس نزدیک محل سکونت خود مراجعه کرده اما مسئولین مدرسه از ثبت نام به دلیل پر بودن کلاس های درس و نبود جای خالی از ثبت نام امتناع کرده اند.

 این شهروند سراوانی خاطر نشان کرد: مجدد به مدرسه واقع در مسکن مهر مراجعه کرده اما این مدرسه نیز از پذیرش دانش آموز خود داری کرده و همچنان موفق به نام نویسی فرزند خود نشده است.

وی با بیان اینکه توان پرداخت هزینه سرویس را ندارد، از مسئولین مربوطه حوزه آموزش و پرورش خواستار ثبت نام فرزند خود در یکی از مدارس نزدیک محل سکونت خود شد.

 ایوب دهواری مدیر آموزش و پرورش شهرستان سراوان در جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان که هفته گذشته با حضور علی رضا شهرکی سرپرست فرمانداری سراوان برگزار شد، با توجه به آمار بالای زاد و ولد در این منطقه، زیر ساخت های موجود حوزه آموزش و پرورش را یک زنگ خطر دانست و خواستار احصاء میزان زاد و ولد شهرستان برای برنامه ریزی مناسبت در این حوزه شد.

  وی با توجه به افزایش آمار دو هزار و ۷۰۰ نفری در مقطع مقطع ابتدایی، گفت: در حوزه ابتدایی نیازمند افزایش ۱۳۸ کلاس درس و به همان میزان افزایش نیروی انسانی در شهرستان هستیم. 

مدیر آموزش و پرورش سراوان با اشاره به اینکه در مقطع متوسطه ۱۴۳ نفر کمبود نیرو در شهرستان وجود دارد، تصریح کرد: ثبت نام اتباع خارجی و فاقدین شناسنامه ابلاغیه و وظیفه است که برای اولین بار ۶۱۷ نفر در حوزه فاقدین شناسنامه و اتباع خارجی ثبت نام انجام شده است.

دهواری در پایان از افتتاح 10 مدرسه خیر ساز در شهرستان سراوان از ابتدای مهر ماه و سال تحصیلی جدید خبر داد.

انتهای پیام/


کد مطلب: 392

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/392/جای-خالی-نام-نویسی-دانش-آموز-نداریم-کمبود-کلاس-درس-مانع-ثبت-آموزان-سراوانی

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir