۰
يکشنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۰۵

دلگان، شهرستانی بدون وسایل نقلیه عمومی/ کرایه مسافربرهای شخصی امان مردم را بریده است

دلگان، شهرستانی در جنوب غرب سیستان و بلوچستان که خیابان ها و جاده های آن تاکنون رنگ وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی مسافر را به خود ندیده است.
دلگان، شهرستانی بدون وسایل نقلیه عمومی/ کرایه مسافربرهای شخصی امان مردم را بریده است
به گزارش صدای بلوچ، شهرستان دلگان در جنوب غرب سیستان و بلوچستان با جمعیتی بالغ بر 70 هزار نفر که بدون ناوگان و وسایل نقلیه عمومی است. کار جابجایی مسافر درون و بیرون از شهرستان دلگان را مسافربرهای شخصی انجام می دهند که نرخ کرایه بالای آن امان مردم محروم و مستضعف این منطقه را که غالبا بیکار و تنها ارتزاقشان یارانه 45 هزارتومانی است، را بریده است.
حسین بامری یکی از شهروندان دلگانی امروز در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ می گوید: اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی، کلمات و واژه هایی هستند که برای اهالی دلگان که یکی از شهرستان های پهناور استان و کشور است، بی معنی است.
وی عنوان کرد: برای تردد به شهرستان های مجاور نظیر ایرانشهر، رودبار جنوب و بزمان مجبوریم با مسافر برهای شخصی مسافرت کنیم که هزینه زیادی را از ما دریافت می کنند؛ حتی این شهرستان به مرکز استان هیچ گونه اتوبوس و وسایل نقلیه عمومی برای جابجایی مسافر ندارد.
این شهروند دلگانی افزود: چون اکثر این مسافربرها شخصی هستند و زیر نظر هیچ سازمان و نهادی نیستند، ابتدای هر سال نرخ کرایه ها را هم بالا می برند؛ محور 135 کیلومتری دلگان به ایرانشهر ابتدای سال گذشته 120 هزار ریال بود که ابتدای امسال مسافربرها آن را به 200 هزار ریال رسانده اند.
بامری خاطرنشان کرد: این هزینه های بالا در جابجایی مسافر امان مردم محروم و مستضعف این شهرستان را بریده است؛ از مسئولان دلگان تقاضا داریم تا نسبت به رفع این معضل شهرستان اقدام کنند.
مجتبی شجاعی فرماندار شهرستان دلگان امروز در خصوص این گزارش در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: با ارتقا و اصلاح جاده دلگان به ایرانشهر که در دستور کار اداره راه جنوب سیستان و بلوچستان است، مجوز اتوبوس رانی در این محور مواصلاتی صادر می شود.
وی گفت: کرایه خودروهای برون شهری در همه جای کشور افزایش داشته است، اما مردم شهرستان دلگان می توانند هر نوع افزایش قیمت را به اداره حمل و نقل و پایانه ها اطلاع بدهند.
انتهای پیام/
کد مطلب: 291
مرجع : صدای بلوچ