۰
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ ساعت ۱۰:۲۵
کارشناس مذهبی:

کار و کوشش مهم‌ترین عامل در کسب درآمد است/ پس از انقلاب تلاش شده کارگران به جایگاه شایسته‎ای برسند

کارشناس مذهبی گفت: در کشورمان پس از انقلاب تلاش شده است کارگران به جایگاه شایسته‎ای برسند.
کار و کوشش مهم‌ترین عامل در کسب درآمد است/ پس از انقلاب تلاش شده کارگران به جایگاه شایسته‎ای برسند
به گزارش صدای بلوچ، یازدهم اردیبهشت ماه در تقویم کشورمان به نام روز کار و کارگر نامگذاری شده است.
حجت الاسلام والمسمین هادی بامری به مناسبت این روز در گفتگو با خبرنگار به حقوق کارگر در قرآن کریم اشاره کرد و گفت: اصل کرامت، یک اصل بسیار مهم در اخلاق اسلامی است و از جمله آمده که مال مؤمن همانند خون او و محترم است؛ بنابراین کارفرما باید مراعات حال کارگر را بکند که کرامت وی حفظ شود.
وی اضافه کرد: در مکتب مترقی اسلام نیز تأکید بسیاری بر حقوق کارگر شده به طوری که پیامبر اسلام(ص) دست کارگر را می‌بوسند که این اقدام نشان از جایگاه والای کارگر در این مکتب الهی است.
این کارشناس مذهبی عنوان کرد: نقش کارگر در درجه اول احساس مسئولیت است؛ یعنی کارگر در آن کاری که به او محول شده باید احساس مسئولیت کند و در چنین شرایط است که رونق تولید محقق می شود.
وی افزود: در دوران پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز تلاش بسیاری صورت گرفته که کارگران بتوانند به جایگاه درخور و شایسته‎ای برسند و این مسئله همواره مورد تأکید رهبر معظم انقلاب نیز بوده است.
این کارشناس مذهبی بیان کرد: نکته مهمی که در مورد جایگاه کارگر در اسلام باید اشاره کنم این است که در روایات آمده که اجیر شدن برای دیگران کراهت دارد و مزدوری برای دیگران، کار شایسته‎ای نیست.
حجت الاسلام والمسمین بامری ادامه داد:از این روایت، چنین برداشت می‎شود که هرکسی باید برای خود کار کند و باید مشاغل کوچک ایجاد شود اما هرکسی به صورت مستقل کار کند و چشم وی برای تأمین روزی به دست دیگران نباشد.
وی تصریح کرد: کار و کوشش مهم‌ترین عامل در تولید ثروت و کسب درآمد است و بیکاری عنصر اساسی فقر است.
این کارشناس مذهبی خاطرنشان کرد: دین اسلام می‌خواهد که مسلمانان غنّی و ثروتمند باشند لذا در اسلام از یک سو کار و تلاش به عنوان یک ارزش بلکه به عنوان عبادت به شدت مورد تحسین و ستایش قرار گرفته است و از سوی دیگر با هر گونه سستی و بیکاری و تحمیل هزینه خود بر دیگران مبارزه شده است.
انتهای پیام/
 
کد مطلب: 282
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما