مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان خبر داد:

برگزاری دومین جشنواره سواد رسانه‌ای جهاد تبیین در سیستان و بلوچستان

صدای بلوچ , 30 ارديبهشت 1402 ساعت 18:00

مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان از برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه‌ای در سیستان و بلوچستان با موضوع جهاد تبیین هم‌زمان با سراسر کشور خبر داد.


به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ به نقل از عصرهامون، محمدهادی طهرانی مقدم با اشاره به برگزاری دومین جشنواره نهضت سواد رسانه‌ای در سیستان و بلوچستان با موضوع جهاد تبیین، بیان کرد: امروزه رسانه‌ها یکی از اجزای مهم جوامع بشری و ابزاری قدرتمند و فراگیر هستند؛ لذا آموزش سواد رسانه‌ای در ایران یکی از ملزومات اساسی برای شهروندان به‌حساب می‌آید که نیازمند رسیدگی در ابعاد و زوایای مختلف است.

 
وی با بیان اینکه آموزش سواد رسانه‌ای بستر مناسب را برای کنش گری فعالانه در فضای مجازی فراهم می‌کند، افزود: سازمان‌های متولی این امر مهم از جمله سازمان فضای مجازی بسیج نیازمند ارزیابی عملکردها، توانایی‌ها و شناسایی نقاط قوت و ضعف و نیز فرصت‌ها و تهدیدات حوزه مسئولیت خود هستند.
 
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان یکی از مهم‌ترین روش‌ها برای رسیدن به این نقطه مطلوب را برگزاری جشنواره‌های تخصصی دانست و تصریح کرد: برگزاری این جشنواره‌ها فرصتی برای ارائه ایده‌های جدید فراهم می‌آورد و پتانسیل‌ها و توانایی‌های بعضاً در حاشیه دیده شوند و نیز بازخوردگیری دقیق‌تری از آموزش‌های ارائه شده صورت می‌گیرد.
 
 
طهرانی مقدم هدف از برگزاری این جشنواره را آمایش پتانسیل‌ها و توانایی‌های سواد رسانه‌ای فعالان فضای مجازی بسیج در سطح کشور عنوان کرد و گفت: محورهای ارائه آثار شامل تربیت رسانه‌ای، فناوری‌های نوین ارتباطی، جریان‌شناسی رسانه، رسانه‌شناسی، شبکه ملی اطلاعات و اقتصاد رسانه‌ای است.
این مسئول ادامه داد: سخنرانی، موشن‌گرافیک، اینفوگرافی، کتاب و پوستر از قالب‌های ارائه آثار در این جشنواره هستند.
مسئول سازمان فضای مجازی بسیج سیستان و بلوچستان با بیان اینکه مرحله استانی این جشنواره از ۲۸ اردیبهشت لغایت ۲۰ تیرماه به‌صورت هم‌زمان در ۳۲ استان کشور برگزار می‌شود، افزود: مهلت ارسال آثار تا بیستم تیرماه ۱۴۰۲ است و شرکت‌کنندگان می‌توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و ارسال آثار به آیدی nasra_sb_01@ در شبکه‌های اجتماعی مراجعه کنند.
 
وی در پایان خاطرنشان کرد: برگزیدگان استانی این جشنواره به مرحله کشوری که در مردادماه برگزار خواهد شد راه پیدا خواهند کرد.
 
انتهای‌خبر 


کد مطلب: 1957

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1957/برگزاری-دومین-جشنواره-سواد-رسانه-ای-جهاد-تبیین-سیستان-بلوچستان

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir