باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی؛

کتابخانه سیار به‌زودی در زاهدان افتتاح می‌شود

صدای بلوچ , 30 فروردين 1402 ساعت 15:19

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان گفت: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخانه به‌زودی افتتاح می‌شود.


به گزارش پایگاه خبری زاهدنیوز به نقل از زاهدنیوز، کتابخانه سیار معمولاً به کتابخانه‌هایی می‌گویند که درون وسیله نقلیه‌ای بزرگ جاسازی شده و بین مکان‌های مختلف شهری و روستایی در حرکت است و با توقف در هر یک از این مکان‌ها خدماتش را ارائه می‌کند.

 
کتابخانه‌های سیار بیش از همه در مناطق روستایی برای رساندن و گردش کتاب در روستا‌های دورافتاده، پراکنده و کم جمعیتی که فاقد کتابخانه‌اند، کاربرد دارد.
 
این کتابخانه‌ها که ابتدا باهدف مبارزه با بی‌سوادی و رساندن منابع مکتوب به جوامع محروم از تحصیلات و کتابخانه، بر پشت چهارپایان یا با گاری حمل می‌شدند.
 
امروزه با انواع منابع مکتوب، دیداری - شنیداری و الکترونیکی در انواع وسایل نقلیه مانند اتوبوس، مینی‌بوس، وانت، قطار و کشتی جا گرفته‌اند و هنوز بین نقاط دورافتاده و کم جمعیتی که دسترسی به کتابخانه ندارند، در گردش هستند.
 
راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به حاشیه شهر زاهدان
 
حمیدرضا عابدی، رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: کتابخانه سیار شهرداری زاهدان باهدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی و آشنایی هر چه بیشتر کودکان و نوجوانان با کتاب در سطح شهر استقرار خواهد یافت.
 
وی افزود: کلان‌شهر زاهدان تاکنون فاقد کتابخانه سیار بوده و ازاین‌رو راه‌اندازی چند کتابخانه سیار برای خدمات‌رسانی به نقاط حاشیه‌ای ضرورت دارد.
 
عابدی گفت: به‌منظور راه‌اندازی کتابخانه سیار در شهر، یک دستگاه اتوبوس تعیین و برای آماده‌سازی و تجهیز در اختیار قرار خواهد گرفت.
 
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری زاهدان تصریح کرد: در بازه‌های زمانی مختلف باتوجه‌به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در هر محله هر روز کلاس‌های آموزشی برگزار می‌شود.
 
به گفته عابدی؛ این کتابخانه سیار در مرحله اجرا و هنوز افتتاح نشده است.
 
انتهای خبر/ 


کد مطلب: 1898

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1898/کتابخانه-سیار-به-زودی-زاهدان-افتتاح-می-شود

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir