۰
دوشنبه ۷ فروردين ۱۴۰۲ ساعت ۰۹:۱۳
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور:

سفر بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به مناطق آزاد کشور

دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور گفت: امسال رشد ۵۶ درصدی حضور گردشگران در مناطق آزاد را شاهد بودیم به‌طوری‌که تاکنون بیش از ۲ میلیون نفر از هم‌وطنانمان از مناطق آزاد هفت‌گانه کشور بازدید داشته‌اند.
سفر بیش از ۲ میلیون مسافر نوروزی به مناطق آزاد کشور
 به گزارش پایگاه خبری صدای بلوچ به نقل ازعصرهامون، حجت‌الله عبدالملکی در جلسه ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه آزاد چابهار بیان کرد: زیرساخت‌ها برای میزبانی از گردشگران نوروز ۱۴۰۲ در مناطق آزاد کشور ارتقا پیدا کرده است.
 
وی هدف از سفرهای نوروزی به چابهار را تقدیر از اعضای ستادهای اجرایی خدمات سفر عنوان کرد و افزود: با وجود توان و منابع مالی محدود در مناطق، نوروز امسال شاهد ارتقا در خدمات زیرساختی و افزایش سایت‌های گردشگری بودیم که به تنوع‌بخشی مقصد سفر برای گردشگران منتج شد.
 
عبدالملکی تصریح کرد: در مناطق آزاد کشور امسال در حوزه توسعه سیما و منظر شهری، خدمات زیرساختی، بهداشتی و نظافتی میلیاردها تومان هزینه شد تا میزبانی شایسته برای میهمانان نوروزی باشیم.
 
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور با اشاره به محدودیت‌های مالی در این مناطق خاطرنشان کرد: ماهیت وجودی مناطق برای کاهش هزینه‌های تولید شکل‌گرفته و با وجود گردش مالی بالا، بخشی که عاید سازمان‌ها می‌شود، بسیار اندک است.
 
وی تأکید کرد: بااین‌حال بیش از ۷۵ درصد این منابع نیز برای تکمیل زیرساخت‌ها و بهتر کردن فضای کسب‌وکارها در همان منطقه هزینه می‌شود تا ضمن فراهم‌کردن فضای مناسب برای فعالان اقتصادی، کیفیت میزبانی از گردشگران نیز افزایش یابد.
 
وی بر لزوم برنامه‌ریزی برای نوروز آینده تأکید کرد و ادامه داد: حضور هم‌وطنان در مناطق آزاد می‌تواند هم به بهتر دیده‌شدن پیشرفت‌های اتفاق افتاده کمک کند و هم‌افزایش نشاط اجتماعی را همان گونه که مورد تأکید دین مبین اسلام است، موجب شود.
 
عبدالملکی خواستار برنامه‌ریزی برای بازدید از امکانات و تأسیسات اقتصادی و صنایع در مناطق آزاد به‌عنوان یک سرمایه اجتماعی نظام، برای گردشگران شد و عنوان کرد: آشنایی مردم با جریان رشد و روند ارتقا در این مناطق، روحیه امیدآفرینی را تقویت کرده و بر پویایی کشور به‌رغم نقشه‌های دشمنان، تأکید دارد.
 
دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور ضمن تقدیر از ستاد اجرایی خدمات سفر چابهار برای توسعه زیرساخت‌های میزبانی از گردشگران نوروزی گفت: منطقه آزاد چابهار با ۴۵۰ میلیارد ریال هزینه برای توسعه این زیرساخت‌ها توانسته میزبان شایسته‌ای برای میهمانان در سال جدید باشد.
 
مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورای‌عالی مناطق آزاد کشور صبح امروز با استقبال امیر مقدم مدیرعامل منطقه آزاد تجاری صنعتی چابهار وارد فرودگاه کنارک شد.
 
بازدید از طرح‌های زیرساختی و عمرانی منطقه آزاد، افتتاح طرح انبارهای لجستیکی، بازدید از ارائه خدمات و زیرساخت‌های نوروزی، بازدید از اسکله‌های تجاری و طرح توسعه‌ای بندری چابهار از مهم‌ترین برنامه‌های سفر عبدالملکی به این شهرستان بود.
 
انتهای خبر/م.ب
کد مطلب: 1826
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما