شتاب نهضت مدرسه‌سازی در جنوب شرق کشور؛

سیستان و بلوچستان یکی از استان‌های پیشرو در امر مدرسه‌سازی است

صدای بلوچ , 24 اسفند 1401 ساعت 10:18

استان سیستان و بلوچستان در سال‌های اخیر با ورود خیرین به عرصه مدرسه‌سازی یکی از استان‌های پیشرو در این زمینه در کشور به شمار می‌رود.


به گزارش صدای بلوچ به نقل از پایگاه خبری عصرهامون، توسعه فضاهای آموزشی مناسب و استاندار یکی از نیازهای آموزش بهتر است و باتوجه‌به اینکه سیستان و بلوچستان درگذشته پایین‌ترین سرانه فضای آموزشی را در کشور به خود اختصاص داده؛ اما به گفته مسئولین با اقدامات خوبی که در خصوص ساخت مدرسه در سال‌های اخیر و در دولت سیزدهم به این امر شده است؛ این عقب‌ماندگی در استان در حال برطرف‌شدن است.

 
با ورود خیرین به عرصه مدرسه‌سازی نیز شاهد توسعه و پیشرفت دراین‌خصوص در استان هستیم.
 
هزار و ۷۲۰ کلاس درس تحویل آموزش‌وپرورش شده است
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان در گفتگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه دولت در سال جاری بر فضای آموزشی استان توجه ویژه داشته است بیان کرد: در این راستا هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار به حوزه مدرسه‌سازی در استان توسط دولت اختصاص‌یافته است.
 
میثم لک‌زایی افزود: علاوه بر تخصیص اعتبارات دولتی آورده خیرین به مبلغ چهارصد و پنجاه میلیارد تومان نیز در حوزه مدرسه‌سازی در این استان هزینه شده است.
 
وی ادامه داد: امسال هزار و ۷۲۰ کلاس درس به آموزش‌وپرورش تحویل شده است که در این راستا سیستان و بلوچستان رتبه اول کلاس های تحویلی را در کشور به خود اختصاص داده است.
 
وی بیان کرد: امسال افزایش کلاس‌های تحویلی در استان نسبت به سال گذشته ۶۵ درصد رشد داشته است.
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اظهار کرد: در مجموع باکلاس‌های تحویلی امسال نیم مترمربع به سرانه فضای آموزشی استان افزوده شده و در این راستا به سمت وضعیت مطلوب پیش رفته‌ایم.
 
توزیع ۵ هزار اسپیلت و کولرگازی در مدارس برای سال آینده
 
وی خاطرنشان کرد: ۱۳۰ میلیارد تومان به‌منظور استانداردسازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس که از مصوبات سفر رئیس جمهور به استان بود اختصاص‌یافته است.
 
لک زایی ادامه داد: از محل این اعتبارات در سال آینده ۵ هزار دستگاه اسپیلت و کولرگازی بین مدارس توزیع و همچنین ۳ هزار کلاس درس به سیستم موتورخانه استاندارد مجهز می‌شوند.
 
۲۲۹ کلاس کانکسی مستقل در استان وجود دارد
 
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همچنین با اشاره به اینکه در حال حاضر در سطح سیستان و بلوچستان ۲۲۹ کلاس کانکسی مستقل وجود دارد بیان کرد: برای سال آینده در قالب طرح شهید پناهی با مشارکت ۴۰ درصدی بنیاد برکت کلاس های درس استاندارد جایگزین کلاس های کانکسی و سنگی در استان خواهند شد.
 
وی گفت: برای این امر ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیز به استان اختصاص‌یافته است.
 
انتهای خبر/ س


کد مطلب: 1801

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1801/سیستان-بلوچستان-یکی-استان-های-پیشرو-امر-مدرسه-سازی

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir