۰
جمعه ۲۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۳
توسط یک جوان بلوچ انجام شد؛

رهاسازی پرنده شکاری شاهین در طبیعت روستای مند بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان

جوان بلوچ دلگانی پس نجات یک شاهین شکاری از مرگ، این پرنده را پس از چند روز مراقبت در طبیعت رها کرد.
رهاسازی پرنده شکاری شاهین در طبیعت روستای مند بخش جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان
به گزارش صدای بلوچ، یک شاهین که در حوضچه آب افتاده بود توسط یکی از جوانان بلوچ نجات یافته و پس از چند روز مداوا، در طبیعت روستای مند جلگه چاه هاشم شهرستان دلگان سیستان و بلوچستان رها شد.
این جوان بلوچ در گفتگو با خبرنگار ما اظهار کرد: این شاهین که جز گونه پرنده های نادر است را به راحتی می توانستم بفروشم و یا از کنار این موضوع بگذرم.
وی افزود: محبت به حیوانات جز آموزه های دین ما است، به همین دلیل پس از چند روز مراقبت از این پرنده آن را در طبیعت رها کردم.
پس از انتشار فیلم و خبر رهاسازی یک شاهین توسط یک جوان بلوچ در روستای مند بخش جلگه چاه هاشم از توابع شهرستان دلگان، مجتبی شجاعی فرماندار دلگان در گفتگو با خبرنگار ما بیان کرد: از این جوان دوستدار محیط زیست که با اقدامی خیرخواهانه و خوب موجب نجات یک پرنده و رهاسازی آن در طبیعت روستای بخش جلگه این شهرستان شده، طی مراسمی تجلیل خواهد شد.
همچنین پس از این خبر وحید پورمردان مدیر کل حفاظت محیط زیست استان سیستان و بلوچستان نیز ضمن تایید این موضوع، گفت: امروز محیط زیست استان نیاز به انجام اقداماتی موثر و آموزشی از این دست داشته که این امر همکاری کلیه هم استانیها بالاخص جوانان و نوجوانان دلسوز محیط زیست را می طلبد.
وی افزود: در این راستا قطعاً تقدیر از این جوان در اسرع وقت در الویت برنامه ی این اداره کل قرار خواهد گرفت.
انتهای پیام/
کد مطلب: 172
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما