۰
جمعه ۱۶ مهر ۱۴۰۰ ساعت ۱۳:۲۱
امام جمعه شهرستان دلگان:

ربیع الاول ماه از خودگذشتی، نور و‌برکت است

حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری گفت: ربیع الاول، ماهی که ابتدای آن ایثار و ازخودگذشتگی، میانه آن نور و برکت و انتهای آن خیر است.
ربیع الاول ماه از خودگذشتی، نور و‌برکت است
به گزارش صدای بلوچ، حجت الاسلام والمسلمین عظیم بامری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرستان دلگان با اشاره به فرارسیدن ربیع الاول، گفت: ربیع الاول، ماهی است که ابتدای آن ایثار و ازخودگذشتگی، میانه آن نور و برکت و انتهای آن خیر است.

وی ادامه داد: شب اول ماه ربيع الاول «ليله المبيت» است كه نور فداكاری امام علی (ع) در حفظ جان رسول الله(ص) در زماني كه مشركان مكه قصد جان آن بزرگوار را داشتند نمايان می شود، آن امام در این شب با خوابیدن در رختخواب پیامبر، ایثار و ازخودگذشتگی را معنی کرد.

خطیب جمعه دلگان افزود: روز دهم ربیع الاول، ازدواج با بركت پيامبرگرامي اسلام با حضرت خديجه(س) است و بركاتي از آن حاصل شده است كه بزرگترين آن وجود ذيجود بانوي بزرگ دو عالم جدة سادات فاطمه زهرا(س) مي باشد.


حجت الاسلام بامری تصريح كرد: شب دوازدهم به روایت اهل سنت و شب هفدهم ماه ربيع طبق روايات مشهور شيعه شب ولادت حضرت خاتم الانبياء(ص) عقل كل و هادي سبل ختمي مرتبت محمد بن عبدالله(ص) و شب بسيار مباركي است. 


امام جمعه شهرستان دلگان خاطرنشان کرد: همچنین در ۱۷ ربیع در سال ۸۳ هجری قمری، ولادت امام صادق(ع) واقع شده است و از این جهت نیز بر اهمیت این روز افزوده شده است.

انتهای پیام/
کد مطلب: 1685
مرجع : صدای بلوچ
نام شما
آدرس ايميل شما