کارشناس مذهبی:

صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت امام پنجم شیعیان است/ حضرت سجاد(ع) از واقعه عاشورا پاسداری کرد

صدای بلوچ , 30 مرداد 1400 ساعت 11:31

حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری گفت: صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت آن امام است که باید به تمام جنبه های آن به صورت کارشناسی شده پرداخته شود.


حجت‌الاسلام والمسلمین هادی بامری در گفتگو با خبرنگار صدای بلوچ با اشاره به سالروز شهادت امام سجاد(ع)، بیان کرد: آن حضرت در واقعه عاشورا حضور داشت اما به دلیل بیماری سخت، توان حضور در میدان جنگ را نداشته است.

این کارشناس مذهبی گفت: امام چهارم، در مسیر عراق و شام،همراه کاروان اسرا بود و به همراه حضرت زینب (س) پیام قیام عاشورا را تکمیل کردند.

وی تصریح کرد: خطبه های حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س) در کاخ ظلم یزیدیان موجب شناخت و آگاهی مردم از جایگاه و شخصیت والای اهل بیت عصمت و طهارت شد.
حجت‌الاسلام بامری ادامه داد: صحیفه سجادیه اثر پر خیر و برکت آن امام است که باید به تمام جنبه های آن به صورت کارشناسی شده پرداخته و به آن عمل شود.

 این کارشناس مذهبی افزود:امام پنجم شیعیان به همراه عمه بزرگوار خود، همانطور که از واقعه و حادثه عاشورا حفاظت و پاسداری کردند، همه اضلاع و ابعاد عاشورا را در سخنان و مواضع خودشان به ارث گذاشتند‌

وی خاطرنشان کرد: بنابر روایات شیعه، امام سجاد(ع) به دستور ولید بن عبد الملک با سمّ به شهادت رسید و مدفن وی در قبرستان بقیع در جوار مزار امام حسن مجتبی(ع)، امام محمد باقر(ع) و امام جعفر صادق(ع) است.
انتهای پیام/


کد مطلب: 1624

آدرس مطلب: https://www.sedayebalooch.ir/news/1624/صحیفه-سجادیه-اثر-پر-خیر-برکت-امام-پنجم-شیعیان-حضرت-سجاد-ع-واقعه-عاشورا-پاسداری

پایگاه خبری - تحليلی صدای بلوچ
  https://www.sedayebalooch.ir